۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
دولت پاسخگوی سه نرخی شدن قیمت ارز باشد| ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی مسیر درستی نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با بازار:

دولت پاسخگوی سه نرخی شدن قیمت ارز باشد| ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی مسیر درستی نیست

سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سیاست های ارزی دولت تاکید کرد: مسیر ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی مسیر درستی نیست و مردم به واسطه این نوع نگرش ارزی دولت خسارت می بینند.

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار ، با اشاره به مشکلات ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی بیان کرد: وقتی ما ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کردیم مبنا این بود که ارز تک نرخی شود لذا اگر قرار بود ارز دو نرخی شود، خب ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش از این وجود داشت.

وی با بیان اینکه پیرو مابه التفاوت ارزی تنها دولت به اصطلاح کاسبی کرده است، ادامه داد: این مسیر، مسیر درستی نیست و مردم به واسطه این نوع نگرش ارزی دولت خسارت می بینند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به روش فعلی دولت در پیگیری مسیر ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی معترض هستیم، بیان کرد: ارز دو نرخی و سه نرخی به هیچ وجه مدنظر مجلس نبوده است این در حالی است که مجلس در این زمینه هزینه داد.

وی تاکید کرد: مجلس براساس ایده دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد تا ارز تک نرخی شود با این حال دولت باید پاسخگو باشد که چرا ارز دو الی سه نرخی شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی ارزی رانتی است، بیان کرد: چه فرقی می کند ارز رانتی ۴ هزار تومان و یا ۷۰ هزار تومان باشد؟ در صورتی که ما ارز ۸۰ تومانی هم داشته باشیم، وقتی ارز دو نرخی است دیگر فرقی نمی کند که پایه ارز ۴ یا ۵۰ هزار تومان باشد چراکه این موضوع مفسده برانگیز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: تنها در صورت تک نرخی شدن ارز، فساد ارزی از بین می رود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کاهشی نرخ ارز بیان کرد: پیش بینی بنده این است که قیمت ارز رو به کاهش است و مسیر کشور رو به جلو است. براساس ارتباطات بین المللی ایجاد شده از سوی دولت ارز باید روی ۳۵ هزار تومان تنظیم شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha