۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
سند راهبردی پایداری معیشت برای سیستان تدوین شد
معاون فنی حفاظت اراضی سیستان و بلوچستان:

سند راهبردی پایداری معیشت برای سیستان تدوین شد

زاهدان- ریگی، معاون فنی حفاظت اراضی منابع طبیعی سیستان و بلوچستان گفت: سند راهبردی پایداری معیشت برای سیستان با ۸۷ راهبرد تدوین شده است.

مسعود ریگی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سند راهبردی پایداری معیشت که یکی از روشهای علمی دنیا و مدل پذیرفته و مطابق با استانداردهای جهانی است، تدوین شد.

معاون فنی حفاظت اراضی منابع طبیعی سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد، اجتماع، انسان، منابع طبیعی، زیرساختها و مدیریت حکمرانی از جمله محورهای این سند هستند.

ریگی، با بیان این مطلب که در قالب این سند ۸۷ راهبرد تعریف شده است، افزود: در بخش اقتصاد، شغل های محلی، معیشتهای جایگزین، توسعه دام های محلی و افزایش راندمان زمین کشاورزی پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: در بخش انسانی موضوعاتی نظیر آموزش انسانها، مسائل بهداشتی، استفاده از قومیتها و در بخش اجتماع، خرده فرهنگ ها ارتباط بین جوامع محلی، در بخش طبیعت مالچ پاشی، نهالکاری، حفظ پوشش گیاهی و در حکمرانی مدیریت یکپارچه مسایلی مانند انسجام سازمانی برنامه ریزی شده است.

معاون فنی حفاظت اراضی منابع طبیعی سیستان و بلوچستان با اشاره به این مطلب که برای سیستان باید به مدیریت واحدی دست پیدا کنیم، گفت: لازم است تا معیشت زنده و زندگی پایدار سرلوحه فعالیتهای تمامی دستگاههای اجرایی در سیستان قرار گیرد.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha