۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
وفور تولید تخم مرغ در کشور

وفور تولید تخم مرغ در کشور

عضو هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد؛ از این تعداد ۵۵ هزار تن صادرشد و باقی به مصرف داخل رسید.

به گزارش بازار، محمد مرادی افزود: تولید کالاهای اساسی از مهم‌ترین وظایف دولت بوده است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن درباره وضعیت تولید تخم مرغ در کشور تصریح کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد. از این تعداد ۵۵ هزار تن صادر شده و باقی به مصرف داخل رسید. به این ترتیب به طور مستقیم و غیرمستقیم مصرف و نیاز کشور حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن است.

وی تاکید کرد: برنامه برای سال جدید بر اساس ۳ شاخص پیش بینی شده است؛ رشد جمعیت، افزایش مصرف سرانه، نگاه به بازارهای صادراتی؛ بنابراین قرار است به وسیله گله‌های مولد بیش از میزان تولید سال گذشته تولید محصول داشته باشیم و آمار تولید به یک میلیون و ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن برسد.

مرادی با بیان اینکه تحقق این برنامه منوط به تمایل سرمایه گذاران در مرغداری‌ها است، خاطر نشان کرد: تولید باید اقتصادی باشد و تشویق سرمایه گذاران برای تولید امری بدیهی است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اظهار داشت: باید سیاست بر این باشد تا انگیزه تولید در بین تولید کنندگان هر چه بیشتر شود تا مدیریت در تولید تخم مرغ مطلوب باشد.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha