۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
ضرورت تشکیل معاونت شیلات سازمان منطقه آزاد اروند| طرح آموزش پرورش ماهی به جوامع محلی اجرا شود
دکترای آبزیان در گفتگو با بازار:

ضرورت تشکیل معاونت شیلات سازمان منطقه آزاد اروند| طرح آموزش پرورش ماهی به جوامع محلی اجرا شود

آبادان- فروغ محمدی، یک دکتری آبزیان بر ضرورت تشکیل معاونت شیلات سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد.

فروغ محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: منطقه آزاد اروند دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی برای توسعه آبزی پروری و شیلات و در نتیجه اشتغالزایی گسترده دارد.

وی تحقق توسعه آبزی پروری توسط سازمان منطقه آزاد اروند را در گروی استفاده از طرح‌های نخبگان حوزه شیلات دانست و افزود: ضرورت دارد معاونت شیلات سازمان منطقه آزاد اروند در راستای پیشبرد طرح‌های آبزی پروری و اشتغالزایی در این حوزه با توجه به پتانسیل‌های منطقه ایجاد شود.

این دکترای آبزیان با تاکید بر ضرورت صادرات شیلات به کشورهای همسایه، عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر روابط با کشورهای همسایه مناسب است بنابراین به منظور ارزآوری، صادرات محصولات شیلاتی از منطقه آزاد اروند به کشورهای اطراف یک امر مهم تلقی می‌شود.

محمدی ادامه داد: جوامع محلی به ویژه ساکنان روستاهایی که دسترسی به رودخانه و نهر دارند را باید با آموزش آبزی پروری، برای آنها اشتغالزایی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر مناطقی به عنوان پایلوت طرح اشتغالزایی آبزی پروری انتخاب شود و از طرح‌های علمی نخبگان این حوزه استفاده شود و آمادگی همکاری اثربخش برای این طرح مهم را با سازمان منطقه آزاد اروند داریم.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha