۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
زمین خواری تهدیدی برای بخش کشاورزی | رفع تصرف ۱۱هزار هکتار از اراضی ملی
بازرس کل سیستان و بلوچستان:

زمین خواری تهدیدی برای بخش کشاورزی | رفع تصرف ۱۱هزار هکتار از اراضی ملی

زاهدان-شهریاری نژاد، بازرس کل استان سیستان و بلوچستان، گفت: زمین خواری، جنگل و کوه خواری از مشکلات جدی بخش کشاورزی بوده و در این راستا ۱۱هزار هکتار از اراضی رفع تصرف شده است

محمد رضا شهریاری نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: زمین خواری و یا تغییر کاربری زمین کشاورزی به مسکونی، صنعتی و کارگاهی تهدیدی جدیدی برای بخش کشاورزی محسوب می شود و هر گونه اقدام که مانع از بهره برداری و استمرار کشاورزی اراضی زراعی و باغی شود تغییر کاربری محسوب و مجازات آن جزای نقدی و قلع و قمع بنای ایجاد شده است.

بازرس کل استان، گفت: احداث گلخانه، دامداری، مرغ داری، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه های صنایع غذایی و تکمیلی و تبدیلی در روستاها، بهینه کردن بخش کشاورزی بوده و تغییر کاربری محسوب نمی شود.

شهریاری نژاد، افزود: در راستای حفاظت از اراضی ملی ۱۱هزار هکتار از اراضی ملی، زراعی، مرتع و جنگل و بیش از ۵۵۴ هزار متر مربع از اراضی شهری که بعضی از سودجویان به تصرف خود درآورده بودند و یا در آستانه تصرف بود از سوی این سازمان پیگیری و رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به نظارت بر معاملات از طریق برخط خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته هزار و ۱۰۰مورد نظارت انجام شده که منجر به اصلاح اسناد و کاهش هزینه به مقدار نه هزار و ۶۰ میلیارد ریال شده است.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته میزان تخلفات مالی کشف شده بیش از ده هزار میلیارد ریال بوده که هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال به خزانه دولت برگشت داده شده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha