۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
نصب ۵ هزار سامانه خورشیدی در منطقه سیستان آغاز شد
مدیر شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان:

نصب ۵ هزار سامانه خورشیدی در منطقه سیستان آغاز شد

زاهدان- مدیر شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: عملیات نصب پنج هزار سامانه پنج کیلو واتی خورشیدی در منطقه سیستان ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، محمد رئیسی در حاشیه نشست هماهنگی و آغاز به کار راه‌اندازی پنج هزار سامانه خورشیدی حمایتی در شمال استان اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت یک‌هزار سامانه خورشیدی انجام شده و سازمان ساتبا برنامه راه‌اندازی ۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی حمایتی برای اقشار کم درآمد کشور در سال ۱۴۰۲ را دنبال می‌کند که سهم سیستان و بلوچستان از این عدد ۱۵ هزار سامانه است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه انرژی‌های پاک دارد افزود: همکاری و تعامل مناسب بین دستگاه‌ها، سرعت اجرای کار و ظرفیت بی‌نظیر این استان در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طرح راه‌اندازی پنج هزار سامانه خورشیدی با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق استان، موسسه مردمی رسالت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بسیج و استانداری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح اشخاص توسط نهادهای حمایتی معرفی و پس از ارزیابی و تایید توسط شرکت‌های توزیع برق نسبت به پرداخت تسهیلات و احداث نیروگاه اقدام می‌شود.

رئیسی افزود: اجرای این طرح فرصت مناسبی برای تولید انرژی پاک، ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده‌های سیستان و بلوچستان است.

وی اظهارکرد: سال گذشته یک‌هزار و ۱۶۳ کیلووات انرژی توسط نیروگاه خورشیدی تولید و سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به سرمایه گذاران این بخش پرداخت شد. ‌

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به افزایش دمای بی‌سابقه هوا در شهرستان زابل و به تبع آن افزایش مصرف برق، شبکه توزیع برق برخی از مناطق این شهرستان دچار خسارت شد.

وی گفت: در سفر به منطقه شمال سیستان و بلوچستان به همراه نیروی انسانی و تجهیزات کامل از نزدیک مسائل و مشکلات حوزه برق در گرمای بالای ۵۰ درجه را مورد بررسی و برای رفع مشکلات دستورات لازم داده شد.

کد خبر: ۲۲۷٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      0 0
      گناه بلوچستان چی هست نصب نشده فقط سیستان ای خدا
    • محمود IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      1 0
      این طرح با توجه به شنزاربودن منجرب به شکست خواهد بود