۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
بافت فرسوده گرگان بستر مناسبی برای اجرای طرح نهضت ملی بود
عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان:

بافت فرسوده گرگان بستر مناسبی برای اجرای طرح نهضت ملی بود

گرگان-عبداللهی، عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: بافت فرسوده گرگان بستر خوبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود چراکه تمامی زیرساخت ها در این مناطق فراهم است.

فاطمه عبداللهی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بافت فرسوده لکه ننگی در هرشهری است، اظهار کرد: مردمانی که در بافت فرسوده زندگی می کنند از محرومترین انسانها هستند و احتیاج به کمک و همراهی دارند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان ضمن انتقاد از سیاست های اخت و ساز در بافت فرسوده، گفت: روشی که شهرداری برای تخفیف عوارض و تجمیع گذاشته با فرمولی عجیب و غریب محاسبه می شود.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه شهرداری ها مدت زمان پروانه ساخت را ۲۴ ماهه صادر می کنند، افزود: متاسفانه ۱۲ ماه از سال برای طی فرایند های اداری هدر می رود و به این ترتیب یک سال باقیمانده هم برای ساخت و ساز اندک است که باز هم برای تمدید شهرداری ها رقم بالایی دریافت می کنند.

وی با بیان این نکته که برخورد شهرداری ها با انبوه سازان سلیقه است، اظهار کرد: سال گذشته شهرداری گرگان عوارض ساخت و ساز در شهرک سروش را ۵۰ درصد در نظر گرفت درحالیکه همین عوارض برای منطقه قلعه حسن ۶۷۰ درصد اعلام شد.

عبداللهی ظرفیت بافت فرسوده را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مناسب ارزیابی کرد و گفت: دولت می توانست به جای تلاش برای یافتن زمین در حاشیه شهر و ساخت و ساز برای طرح ملی مسکن، از ظرفیت بافت فرسوده استفاده کند.

او با بیان این مطلب که هزینه های تامین اجتماعی هم بلای جان ساخت و ساز در بافت فرسوده شده، افزود: با توجه به تعرفه پائین مسکن در بافت فرسوده تعیین چهار درصد حداقل دستمزد یک کارگر برای تامین اجتماعی، ساخت و ساز در بافت فرسوده را از صرفه اقتصادی خارج می کند.

وی ادامه داد: باید تفکیک غیرمجاز حذف شده و تمدید عوارض ساخت در بافت فرسوده حداقل سه سال رایگان شود همچنین محاسبه هزینه تامین اجتماعی در این مناطق هم باید اصلاح شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رمضانعلی رضایی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      0 0
      سلام ضمن عرض وادب خدمت بانوی دلسوز ومهربان خانم عبدالهی که بفکر سازنده هست