۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
صنایع ۳۶ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند

صنایع ۳۶ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند

مدیر مرکز بار و انرژی کشور گفت: صنایع در طول سال ۳۶ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند و در ایام اوج مصرف برق هم می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا هشت صبح بدون محدودیت کار کنند.

به گزارش بازار، مهدی درفشیان مدیر مرکز بار و انرژی کشور در گفت‌وگو با رسانه ملی، با اشاره به روند افزایشی دمای هوا که بر مصرف برق موثر است، گفت: برای تامین برق کشور در این شرایط، برنامه‌های مدیریت مصرف مختلفی در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها مربوط به مدیریت مصرف صنایع کشور می‌شود.

وی افزود: تقریبا ۹۰ درصد از واحدهای صنعتی که حدود ۵۸۰ هزار واحد هستند، کاملاً از مشارکت در این برنامه‌ها معاف هستند و ۱۰ درصد باقی مانده، مربوط به ۳۰۰ واحد بزرگ و انرژی بر مانند صنایع فولادی، سیمانی، آلومینیوم، مس و این قبیل صنایع می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه‌های دقیقی را از ۱۵ خرداد برای آن‌ها اجرا کرده‌ایم که در این برنامه‌ها سعی شده با حداقل میزان محدودیت، بتوانیم پایداری شبکه برق را حفظ کنیم و صنایع هم بتوانند برنامه تولید خود را به شکل حداکثری انجام دهند.

وی اظهار کرد: در این برنامه‌ها، صنایع بزرگ می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا هشت صبح بدون هیچ محدودیتی، حتی بیش از قرارداد و انشعاباتی که از وزارت نیرو خریداری کرده اند، برق مصرف کنند؛ در سایر ساعات هم با برنامه ریزی بهینه اوج مصرف خود را جابه‌جا کنند.

درفشیان همچنین گفت: تقریباً ۳۶ درصد از مصرف برق کشور در طول سال به صنایع اختصاص داده می‌شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha