۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
ضعف دولت‌ها در مهار آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از سیلاب‌ها و استفاده بهینه از آب
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد

ضعف دولت‌ها در مهار آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از سیلاب‌ها و استفاده بهینه از آب

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر در بحث طراحی نحوه استفاده از آب، آبخیزداری و احداث گوراب‌ها به‌منظور حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از آب بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری با انتقاد از نبود برنامه و مکانیزیم لازم برای جمع‌آوری آب‌های سطحی باوجود وقوع بارش‌های فراوان در طول سال که منجر به سیل می‌شود، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر نه تنها آب‌های سطحیِ حاصل از بارندگی‌های شدید جمع‌آوری نشده‌اند بلکه به دلیل بی‌فکری مسئولان خسارت‌های فراوان جانی و مالی به مردم وارده شده و حتی شاهد فجایعی مانند سیل دروازه قرآن شهر شیراز بودیم.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تغییرات اخیر آب و هوایی و رفتن به سمت خشکسالی سبب شد مسئولان در فعالیت‌های عمرانی اکوسیستم‌ها را لحاظ نکنند و موضوعاتی مانند تغییر در مسیر آب‌ها و رودخانه‌ها و تبدیل مناطق آبخوان به مناطق مسکونی سبب شد میزان خسارت‌ها بیشتر شود.

وی اظهار کرد: همچنین در بحث طراحی نحوه استفاده از آب، آبخیزداری و احداث گوراب‌ها به‌منظور حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از آب و جلوگیری از سیلاب‌های مخرب بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، البته اقدامات بزرگی پیش‌بینی شده است که امیدوارم اجرایی شوند چراکه بسیج سازندگی پروژه‌های بزرگی در حوزه آبخیزداری، احداث گوراب‌ها و آبخوان‌داری در دست اقدام دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سیاست‌گذاری‌ها به‌ویژه در برنامه هفتم طوری باشد که این موضوع را محقق کند و باید اعتباراتی برای حوزه آبخیزداری، احداث گوراب‌ها و مهار سیلاب‌ها کنار گذاشته شود چراکه این موضوع بسیار مهم و حیاتی است.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha