۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی معضل جدی جویبار است
نماینده مردم جویبار در مجلس:

کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی معضل جدی جویبار است

جویبار- نماینده مردم جویبار در مجلس، کمبود آب آشامیدنی و فرسودگی شبکه آبرسانی را مشکل جدی و اساسی این شهرستان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، کیوان مرادیان پیش ازظهر شنبه در جلسه شورای اداری جویبار با بیان اینکه مشکل آب آشامیدنی شهرستان جویبار جدی است خواستار برنامه ریزی برای تامین اعتبار و رفع این مشکل دیرینه شد.

وی با اظهار اینکه درصد قابل توجهی از شبکه آبرسانی شهرستان فرسوده است، اظهار داشت: این مسئله سلامت افراد و شهروندان را تهدید می کند.

جویبار قطب محصولات کشاورزی
کمال علیپور دیگر نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، جویبار و سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس نیز با اشاره به اینکه جویبار قطب محصولات کشاورزی به شمار می رود و باید مشکلات مربوط به آب شرب و کشاورزی آن رفع شود، افزود: کمبود آب شرب بر روند تولیدات اثر خواهد گذاشت.

وی خواستار تسلط و آشنایی مدیران نسبت به برنامه ششم توسعه شد و گفت: تسلط به برنامه موجب می شود تا راه های جذب منابع آسانتر شود.

علیپور مشکل آب آشامیدنی را در جویبار غیرمنطقی دانست و گفت: مدیران باید با بهره گیری از ظریت و امکانات برای حل مشکلات تلاش کنند.

فرسودگی شبکه های آب
فرماندار جویبار نیز، فرسودگی شبکه های توزیع و انتقال آب به ویژه در بخش گیلخواران را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: این مسئله سبب می شود تا در زمان ترسالی با جاری شدن آب های سطحی و زمان کشاورزی با کمبود آب مواجه باشیم.

سیدعلی اسد با اشاره به لایروبی رودخانه سیاه‌رود، خواستار بهره گیری از ظرفیت آب بندان ها برای حل مشکلات کم آبی روستاهای شرق شهرستان شد و گفت: از آن بندان می توان در تامین آب، آبزی پروری و ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان بهره گرفت.

وی ادامه داد: در سال جاری ۹ آب بند شهرستان برای بهره گیری در حوزه گردشگری معرفی و شناسایی شده است.

کد خبر: ۲۲٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha