اتاق دهم در مسیر نوگرایی، مطالبه‌گری و حفظ استقلال پیش رود
رئیس اتاق بازرگانی اراک:

اتاق دهم در مسیر نوگرایی، مطالبه‌گری و حفظ استقلال پیش رود

بیکی، رئیس اتاق اراک معتقد است: اتاق دهم باید روی نوگرایی، مطالبه‌گری و ارتقای سطح انسجام و استقلال خود متمرکز شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، ناصر بیکی رئیس اتاق اراک باور دارد: اتاق دهم باید تمام تلاش خود را برای شناخت دقیق عوامل داخلی و خارجی اثرگذار بر اقتصاد متمرکز و از روش‌های جدید مدیریتی و فناوری‌های پیشرفته استفاده کند تا بتواند در راستای خلق ارزش و بهبود نقشِ خود، قدم‌های مؤثرتری بردارد.

بیکی، رئیس اتاق اراک، طی گفت‌وگویی با «اتاق ایران آنلاین» تصریح کرد: در مدیریت‌های سنتی، مدیران بیشتر سرگرم تدوین بودجه، تعیین وظایف و دستورالعمل‌ها هستند. این امور اگرچه ضروری است؛ اما وقتی به رشد پایدار و خلق ارزش‌های جدید در سازمان کمک می‌کند که همراه با برنامه مدون و براساس چشم‌انداز مشخص، اهداف و برنامه‌های قابل اندازه‌گیری و بر پایه مأموریت‌های مصوب باشد تا بتواند نیازهای ذی‌نفعان را مرتفع کند.

این فعال اقتصادی با اشاره به آغاز فعالیت اتاق دهم، شناسایی عوامل اثرگذار بر اقتصاد، ظرفیت‌های قانونی برای بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، نوگرایی و کنار گذاشتن شیوه‌های مدیریت سنتی در کنار بالا بردن میزان انسجام و استقلال خود را از لازمه‌های رسیدن به موفقیت اتاق ایران دانست.

رئیس اتاق اراک در مورد اینکه پارلمان بخش خصوصی برای انجام مأموریت‌های قانونی خود باید چه اقداماتی را در اولویت قرار دهد، تأکید کرد: اتاق دهم باید عوامل داخلی اثرگذار بر اقتصاد را بازبینی کند و از روش‌های جدید مدیریتی با تکیه بر فناوری‌های روز برای خلق ارزش‌های جدید، بهره ببرد.

او گذر از روش‌های سنتی با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های دقیق برای پیگیری مأموریت‌های قانونی را در دوره دهم هیات نمایندگان، ضروری دانست و ادامه داد: برای مقابله با چالش‌های اقتصادی و مشکلاتی که در صحنه اقتصاد کشور وجود دارد، باید برنامه‌ریزتر از قبل حرکت کرد و برای بهبود بخشیدن به محیط کسب‌وکار لازم است نوآورانه‌تر قدم برداشت. در این بین شناخت بیشتر قوانین و مقررات مرتبط نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

این فعال اقتصادی ضمن توجه بیشتر به نوگرایی در دوره دهم، ارائه پاسخ‌های درخورِ انتظارات جامعه و دولت توسط بخش خصوصی که امروز بیشتر از گذشته هست و افزایش یافته را مهم ارزیابی کرد و افزود: مشکلات اقتصادی موجود، می‌طلبد که اتاق ایران از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده و راهکارهای تخصصی در اختیار تصمیم‌سازان قرار دهد. اتاق ایران طبق قانون، مشاور سه قوه است و می‌تواند نظرات کارشناسی و مشورتی خود را ارائه دهد و امروز انتظار می‌رود که اتاق ایران قدرتمندتر از گذشته در این مسیر جلو برود.

رئیس اتاق اراک در کنار نوگرایی و توجه جدی به شناخت مشکلات و ارائه راهکارهای مشورتی، ایجاد انسجام و حفظ استقلال اتاق ایران را به عنوان یکی از اولویت‌های اتاق دهم برشمرد و گفت: اتاق ایران باید در بستری تخصصی با تکیه بر تشکل‌های قدرتمند در چارچوب قوانین و مبتنی بر اصول پذیرفته شده بین‌المللی، فعالیت کند و در عین حال تعاملات خود را با سیاست‌گذاران تقویت کرده و پیش ببرد. بدون شک در این راه باید از ظرفیت‌ها و تمام ارکان خود از جمله اتاق‌های استانی و تشکل‌ها و اعضای بصیر اتاق‌های سراسر کشور استفاده کند.

بیکی تصریح کرد: در واقعیت امر، اتاق ایران و دولت در صحنه اقتصادی باید در کنار هم باشند و هر دو به یکدیگر مشاوره بدهند. بدون شک بین دخالت و مشورت، مرزی وجود دارد که نباید از آن گذشت، اما مشورت دادن و مشاوره گرفتن یک نیاز است که باید رعایت و نباید رهنمون‌های دولت، در قالب دخالت، دسته‌بندی و قلمداد شود. کلید استقلال اتاق‌ها در اختیار اعضا و مدیریت آنهاست و پایبندی اتاق‌ها به مقررات و رعایت مصالح خرد و کلان کشور از سوی اتاق‌ها امری ثابت و اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha