۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
دولت می خواهد بخشی از کسری بودجه خودش را از بخش مسکن تامین کند
عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن:

دولت می خواهد بخشی از کسری بودجه خودش را از بخش مسکن تامین کند

گرگان- صیامی، عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن با بیان اینکه افزایش هزینه های ساخت منجر به گرانی قیمت مسکن می شود، گفت: دولت بخشی از کسری بودجه خودش را می خواهد از بخش مسکن تامین کند.

محسن صیامی نمین در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قیمت مسکن متاثر از پارامترهای متفاوتی است، اظهار کرد: افزایش هزینه هایی مانند مصالح، نیروی انسانی و کالاهای وارداتی تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده دارد.

عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن افزود: تاثیر تاورم بر قیمت ها باعث می شود تا نیروی انسانی که در تولید مسکن دخیل است، دستمزد بیشتری برای گذراندن امورات زندگیش مطالبه کند که این سازندگان را با چالش زیادی مواجه می کند.

دبیرانجمن انبوه سازان مسکن در استان مازندران ضمن بیان این مطلب که دولت بخشی از کسری بودجه خودش را می خواهد از بخش مسکن تامین کند، افزود: افزایش هزینه در پارامترهایی مثل هزینه صدور پروانه، بیمه تامین اجتماعی، عدم حذف ۹درصد مالیات برارزش افزوده در مصالح مصرفی ساختمان، افزایش مالیات بر تولید مسکن همه دست به دست هم داده تا قیمت مسکن افزایش یابد.

او در توضیح حذف مشاوران املاک باایجاد سامانه ملی املاک و مستغلات، گفت: آنچه ما شاهد هستیم مشاور املاک به نفع دولت کار می کند چون متخصص نیست.

صیامی با بیان اینکه مشاوران املاک قیمت ساختمان را به صورت غیرکارشناسی قیمتگذاری می کند، افزود: نباید به هر فردی اجازه داد در قیمتگذاری دخالت کند از طرفی قیمتگذاری دستور هم هیچ کمکی به کنترل قیمت ها در بازار مسکن نمی کند.

وی ادامه داد: دولت فقط می خواهد به هر قیمتی شده شعار تحقق یک میلیون واحد را محقق کند و تا به امروز هرقدمی برداشته یکی پس از دیگری اشتباهاتش را تکرار کرده و به صنعت ساختمان صدمه زده است.

عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن اضافه کرد: دولت برای ساخت مسکن متوسل به پیمانکارانی شده که هدفشان خانه دار کردن مردم نیست؛ بارها و بارها در جلسات راهکارهای درست و اصولی را ارائه کردیم اما در استان مازندران هیچ همیت و پشتکاری برای خانه دار کردن مردم نیست.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha