۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در زنجان احداث می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در زنجان احداث می‌شود

زنجان- اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: ۷۵ درصد از محورهای استان نیاز به تبدیل از راه اصلی به بزرگراه دارد و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال ساخت است.

اصغر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بخش راه یکی از مولفه‌های مهم اصلی توسعه هر کشوری است و وجود راه برای هر منطقه به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار یک سرمایه است، گفت: نیاز است اعداد بزرگی را برای توسعه راه‌های استان هزینه کنیم تا از این پتانسیل برای توسعه حمل بار و مسافر در استان استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر راه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است، گفت: هزینه ساخت راه بسیار سنگین است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: پروژه بناب - منجیل از شهرستان طارم به استان‌گیلان بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب است و کریدور دیگر کریدور استان‌هایی است که از جنوب غربی شروع شده و از استان کردستان و آذربایجان‌غربی وارد زنجان می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه به شعاع ۴۰۰ کیلومتر از مرکز استان زنجان با هشت استان همسایه هستیم، گفت: در محورهای شریانی استان، ۶۵۰ کیلومتر راه اصلی شریانی داریم که تنها ۱۸۰ کیلومتر راه را توانسته‌ایم به بزرگراه تبدیل کنیم که حدود ۲۵ درصد را شامل می‌شود و همچنین ۷۵ درصد از محورهای استان نیز نیاز به تبدیل از راه اصلی به بزرگراه دارد و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال ساخت است.

وی گفت: پتانسیل بالقوه‌ای در بخش راه در استان داریم ولی در بخش توسعه راه‌ها خیلی فقیر هستیم.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ج ا IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 1
      راه زنجان به سه راهی سلطانیه بیش از سی ساله در دست تعریض است اگه اداره راه و شهرسازی بخواهد ۷۵ درصدراههای استان را به بزرگراه تبدیل کند ۵۰۰ سال طول میکشد
      • یاشاسین ایران IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
        1 0
        واقعا دمت گرم حرف حق رو گفتی....پیشرفت درزنجان مثل یک رویامیمونه....فقط یه معجزه میتونه زنجان رو به یه استان پیشرفته تبدیل کنه....وگرنه ما که تواین ۴۰سالی که خدا عمرداده چیز خاصی توزنجان ندیدیم...یه دونه گاوازنگ داره که دریغ از ذره ای امکانات رفاهی وتفریحی برای جوونا ..هیچ وفقط هیچ ما که عمرمون تواین شهر تباه شد خدا خودش یه نظری به حال این جوونای نسل جدید بکنه...
    • محمدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      فقط ساختن نیست نگهداری هم هست ۵۰ ساله از اتوبان زنجان قزوین بهره‌برداری میشه فقط بلدن عوارض بگیرند هشتاد درصد اتوبان نابود شده.
    • بهزاد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      در ۱۰۰ سال بعد
    • حسین IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      1 0
      جاده قیدار به ابهر.معروف است به جاده مرگ .اگه شرکتهای بیمه از اول می دانستند آنقدر که پول خسارت مالی و جانی در این جاده پرداخت خواهند کرد..باور کنید.اتوبان شش بانده مجانی ساخته بود.بعد از آن جاده ابهر به گیلان .که بین دو استان قزوین وزنجان قرار گرفته بی اعتنا هستند.باید توجه کنند.
    • المهدی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      1 0
      قیدار _ ابهر باید دو بانده می شد تازه شروع شده با این روند که پیش میره .........
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      1 0
      آزادراه زنجان به قزوین و زنجان به تبریز اصلا جاده به حساب می آید ؟ آزادراهی که پراز دست انداز ، شکاف ، چاله وچاه ، فرونشست آسفالت ، فاقد خط کشی تا کی باید جان ومال مردم را بگیرد ؟