رایزنان بازرگانی ایران به کشورهای همسو و متحد فرستاده می شوند| افزایش ۱۵ برابری در دو سال
رئیس اداره رایزنان سازمان توسعه تجارت درگفتگو با بازار:

رایزنان بازرگانی ایران به کشورهای همسو و متحد فرستاده می شوند| افزایش ۱۵ برابری در دو سال

رجب نژاد، رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت گفت: رایزنان بازرگانی ایران به کشورهای همسو و متحد فرستاده می شوند.

محمد رجب نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تعداد رایزنان تجاری ایران در کشورهای دیگر تا پایان امسال به تعداد ۳۰ نفر افزایش خواهد یافت، گفت: تعداد مراکز تجاری نیز به ۴۲ مرکز خواهد رسید.

وی افزود: رایزنان بازرگانی ایران در امارات تا چند هفته دیگر مستقر خواهند شد و در مورد دو کشور برزیل و ازبکستان نیز به زودی این امر صورت خواهد گرفت.

افزایش ۱۵ برابری در دو سال

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت گفت: اعزام رایزن بازرگانی به اقلیم کردستان عراق، نیجریه، صربستان، اندونزی، لهستان و شانگهای چین نیز در دستور کار قرار دارد.

رجب نژاد ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم تعداد رایزنان بازرگانی ایران به تنها دو نفر در کشورهای افغانستان و عراق می رسید اما تا کنون این مقدار به ۱۷ نفر رسیده که بزودی و تا پایان سال ۱۴۰۲ به هدف ۳۰ رایزن خواهیم دست یافت.

وی تاکید کرد: اعزام رایزنان بازرگانی به تعدادی از کشورهای اروپایی به دلایلی همچون تحریم به سختی صورت می گیرد فلذا کشورهای همسو و متحد در وهله اول مد نظر قرار دارد.

افتتاح مراکز تجاری ایران در دیگر کشورها

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه مراکز تجاری ایران در دیگر کشورها راه اندازی خواهد شد گفت: در حال حاضر این تعداد به ۴۰ مرکز می رسد که بزودی دو مرکز دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

رجب نژاد افزود: عراق پنج مرکز، سوریه سه مرکز، روسیه پنج مرکز و قاره آفریقا هشت مرکز و تعدادی هم در کشورهای ازبکستان، امارات و لهستان نیز مراکز تجاری فعال ایران هستند.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha