۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
خط تولید پودر سنگ و خاک سنگ در تهران راه اندازی شد!

خط تولید پودر سنگ و خاک سنگ در تهران راه اندازی شد!

پودر سنگ یا خاک سنگ ، یکی از مهم ترین مواد اولیه استفاده شده در صنایع مختلف است.

به گزارش بازار، پودر سنگ یا خاک سنگ ، یکی از مهم ترین مواد اولیه استفاده شده در صنایع مختلف است و به دلیل ویژگی‌های خاص‌اش، از جمله مقاومت در برابر فشار، سختی و مقاومت در برابر سایش، در تولید محصولات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. راه اندازی خط تولید پودر سنگ، به عنوان یکی از راه حل‌های پرسود و مؤثر، برای تولید این ماده اولیه محسوب می‌شود. به گزارش مرکز فروش دستگاه بسته بندی و دستگاه های صنعتی زاگرس ماشین کرج، به تازگی یکی از کارخانه جات و خط تولید پودر سنگ و پودر رنگ در تهران راه اندازی شده که تمامی ماشین آلات صنعتی و دستگاه های این خط تولید توسط این مرکز طراحی و ساخته شده است.

مراحل احداث و راه اندازی خط تولید پودر سنگ

پودر سنگ به صورت پودری است که از سنگ‌های مختلفی تهیه می‌شود. در فرایند تهیه پودر سنگ، سنگ بطور مکانیکی توسط دستگاه خرد می‌شوند و به شکل پودر تبدیل می‌شوند. پودر سنگ از سنگ‌های مختلفی مانند سیلیس، دولومیت، آهک، فلدسپات و ... تهیه می‌شود. خط تولید پودر سنگ به دستگاه های مختلف و تجهیزات صنعتی نیاز دارند. در نهایت بسته بنه نوع بسته بندی مورد نیاز در داخل کیسه های حجمی یا قوطی ها و دبه ها توسط دستگاه پرکن پودری بسته بندی می شوند.

مرحله اول: تهیه مواد اولیه پودر سنگ

اولین مرحله در راه اندازی خط تولید پودر سنگ، تهیه ماده اولیه یعنی سنگ مورد استفاده است. سنگ های مورد استفاده در تولید پودر سنگ باید دارای خصوصیاتی باشند که می‌توانند در فرآیند تولید پودر، به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار بگیرند. پس از تهیه سنگهای مناسب، باید آن‌ها را به اندازه مناسبی خرد کرده و به اندازه‌ی دقیقی به دستگاه‌های خرد کننده منتقل کرد.

مرحله دوم: پودر سازی و خرد کردن سنگ

بعد از خرد کردن سنگ‌ها به اندازه‌ی دلخواه، باید آن‌ها را به دستگاه‌های پودر ساز منتقل کرد. دستگاه پودر ساز، دستگاهی است که برای تولید پودرهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از این دستگاه، پودر سنگ نیز تولید می‌شود. در دستگاه پودر ساز (دستگاه آسیاب پودر سنگ) سنگ‌های خرد شده به همراه مواد شیمیایی مورد نیاز، به داخل دستگاه منتقل می‌شوند و در اینجا با دادن حرارت و اعمال فشار، به پودر سنگ تبدیل می‌شوند.

مرحله سوم: میکس کردن و مخلوط سازی پودر سنگ

در مرحله بعد، پودر سنگ تولید شده به دستگاه میکسر پودر منتقل می‌شود. دستگاه میکسر، برای همگن کردن پودر سنگ و تبدیل آن به یک محصول یکنواخت و با کیفیت استفاده می‌شود. پس از مخلوط کردن پودر سنگ در دستگاه میکسر، باید آن را به دستگاه بسته بندی منتقل کرد. دستگاه بسته بندی، برای بسته بندی پودر سنگ تولید شده به کار می‌رود و بسته‌بندی را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

خط تولید پودر سنگ و خاک سنگ در تهران راه اندازی شد!

طبق تحقیقات مراکز تخصصی و صنعتی مخلوط سازی مخلوط سیمان سفید و پودر سنگ یکی از مراحل بسیار مهم است که با دستگاه میکسر صنعتی انجام می شود:

میکسر سنگ یکی از پرکاربرد ترین ماشین آلات خط تولید سنگ مصنوعی به حساب می آنید. پودر سنگ در واقع تشکیل شده از ترکیب چند نوع مواد پودری است که این ترکیبات توسط دستگاه میکسر سنگ مصنوعی صورت می گیرد.

مرحله آخر: بسته بندی و عرضه به بازار

به طور کلی، راه اندازی خط تولید پودر سنگ، یک فرآیند پیچیده و حرفه‌ای است که نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پس از طی شدن این مراحل نوبت به بسته بندی و روانه بازار کردن محصول پودر سنگ است.همچنین، این فرآیند باید با رعایت استانداردهای بهداشتی و ایمنی انجام شود، زیرا پودر سنگ ممکن است به دلیل خصوصیات خاص‌اش، برای سلامتی افراد مضر باشد. بنابراین، قبل از راه اندازی خط تولید پودر سنگ، باید از صحت و سلامت این فرآیند اطمینان حاصل شود.

خط تولید پودر سنگ و خاک سنگ در تهران راه اندازی شد!

مزایای پودر سنگ و راه اندازی خط تولید آن چیست؟

در نهایت، مزایای استفاده از پودر سنگ در صنایع مختلف، شامل افزایش مقاومت در برابر فشار، افزایش سختی، افزایش مقاومت در برابر سایش و ... می‌شود. همچنین، با راه اندازی خط تولید پودر سنگ، می‌توان به تولید مقیاس بزرگ این ماده اولیه پرداخت و هزینه‌ی تولید را به حداقل رساند.

قیمت و هزینه راه اندازی خط تولید پودر سنگ چقدر است؟

برای تولید انواع پودر سنگ نیاز به ماشین آلات صنعتی و دستگاه های تولیدی مختلفی می باشد که با توجه به میزان تولید، نوع محصول، سرعت تولید، ابعاد محصول، محیط و کارگاه و... تعیین می شود. تجهیزات برای تولید پودر سنگ شامل دستگاه های مختلفی می باشد.

انواع پودر سنگ که می توانیم تولید کنیم کدامند؟

پودر سنگ و سیمان سفید - ‎ پودر سنگ گرانیت - خاک سنگ آهک  - پودر سنگ رنگی - آجر آهکی و رسی - ‎پودر سنگ مرمر - پودر خاک سنگ - پودر مردار سنگ - پودر سنگ و مصالح ساختمانی - سرامیک - پودر شن و ماسه-  پودر سنگ قم - پودر سنگ مرداب - پودر سنگ جوشقان -  پودر سنگ مل و...

خط تولید پودر سنگ و خاک سنگ در تهران راه اندازی شد!

کاربرد پودر سنگ چیست؟

  • تولید ملات در صنعت و ساختمان سازی
  • تصفیه آب آشامیدنی با پودر سنگ
  • خاصیت ضدعفونی در خاک بعضی از سنگ ها
  • مصارف کشاورزی برای رشد و تقویت گیاهان
  • تولید آسفالت و هنگام آسفالت ریزی و نصب ایزوگام

کد خبر: ۲۲۷٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • mehrab IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      1 1
      بسیار عالی و توضیحات کامل
    • پودر سازی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      1 0
      ممنون بابت مقالات خوبتون