۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
نقش انتشار صورت های مالی در افزایش اعتماد مردم به بازارهای مالی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نقش انتشار صورت های مالی در افزایش اعتماد مردم به بازارهای مالی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها، در تمام بازارهای مالی و در همه بخش‌ها با ایجاد شفافیت به اعتماد سازی و اعتماد بخشی به صورت گسترده در بین مردم کمک می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده افزود: اتفاقی که اخیراً و در یکی دو سال گذشته در مجموعه وزارت اقتصاد و در درون همه بخش‌های وزارت اقتصاد افتاده مخصوصاً در بازار سرمایه، افتاده است این است که صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی است که در بورس پذیرش شده باند منتشر می‌شود؛ این اقدام می‌تواند به اعتماد بخشی مردم و سهامداران و تمام کسانی که در بازارهای مالی در ارتباط هستند کمک کند.

وی اضافه کرد: انتشار سایر موضوعات که جدا از صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی بودند نیز، منجر به ایجاد شفافیت و اعتماد بخشی در جامعه شد.

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی باعث ایجاد کارآمدی در عملکرد مدیران این مجموعه‌های شرکت‌های دولتی شده است.

وی تصریح کرد: وقتی که این شفافیت ایجاد می‌شود مردم از عملکرد مدیران خودشان مطلع می‌شوند و مدیران تلاش خود را بیشتر خواهند کرد تا کار را بهتر و با کیفیت‌تر دنبال کنند.

علیزاده گفت: این شفافیت باعث شد جلوی فساد و رانتی که در این شرکت‌ها به وجود آمده بود گرفته شود.

وی افزود: علاوه بر این، انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی باعث توسعه و پیشرفت در شرکت‌های دولتی شده است که سوده بودند و این انتشار باعث شده که شرکت‌های دولتی زیان‌ده که بخش عظیمی از بودجه دولت را می‌بلعند نیز شناسایی و اقدام به جمع‌آوری و یا اصلاح رویه آن‌ها شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در اضافه کرد: علاوه بر این در روند انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی این شرکت‌ها مکلف شدند که دارایی‌های خود را نیز به صورت کاملاً شفاف اعلام کنند. این موضوع باعث شد که دولت نیز دید شفافی نسبت به دارایی‌های خود داشته باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل عقب ماندگی در توسعه اقتصادی ما در چند سال گذشته این بوده است که آمار دقیقی از منابع دولت وجود نداشته است. این موضوع باعث شده که ما متوجه بشویم که دولت چقدر منابع دارد و با توجه به این منابع و مصارف را تنظیم کنیم.

علیزاده ادامه داد: ا انتشار دارایی‌های شرکت‌های دولتی می‌تواند کمک بسیار خوبی کند تا هم منابع ما را بهتر بشناسیم و هم بتوانیم متناسب با این منابع و مصارف اقدام به بودجه ریزی کنیم، در بودجه سنواتی این مسائل را مد نظر قرار دهیم و متناسب با منابع مان بودجه را در نظر بگیریم تا جلوی کسری بودجه نشویم.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha