۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
صنایع‌دستی فرصتی کم‌نظیر برای اشتغال‌آفرینی| ارائه تسهیلات کم بهره به صنعتگران
معاون میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

صنایع‌دستی فرصتی کم‌نظیر برای اشتغال‌آفرینی| ارائه تسهیلات کم بهره به صنعتگران

زاهدان- معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه صنایع‌دستی فرصتی کم‌نظیر برای اشتغال‌آفرینی است از فعالیت بیش از ۵۰ هزار صنعتگر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا شه‌بخش با اشاره به اینکه صنایع‌دستی فرصتی کم‌نظیر برای اشتغال‌آفرینی است و این حوزه به حجم ‏‏سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارد، اظهار داشت: جامعه هدف استان در عرصه صنعتگران به میزان ۵۰ هزار نفر است ‏‏که این افراد رسماً مجوز فعالیت صنایع‌دستی دارند، از سوی دیگر چندین برابر از این آمار نیز افرادی در ‏‏منازل خود بدون مجوز به‌صورت فصلی مشغول به اشتغال و فعالیت هستند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، گفت: علاقمندان و فعالان در این حوزه پس از آموزش دوره‌های رایگان آموزشی که سالانه سه بار برگزار می‌شود مهارت‌های لازم را کسب کرده و پس از شرکت در آزمون موفق به اخذ گواهینامه‌های معتبر در عرصه کارگاه‌های انفرادی، گروهی، کارت صنعتگری، جواز تأسیس و... می‌شوند.

شه بخش افزود: هم اینک در عرصه صنایع دستی ۱۳ گروه شغلی در ۲۴ رشته مشغول به فعالیت است که بالاترین حجم را رشته رودوزی‌ها با زیرمجموعه (سکه دوزی، خامه دوزی، سوزن دوزی، پته دوزی، سیاه دوزی و... ) به خود اختصاص داده، افزون بر آن رشته سفال و حصیربافی در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی، تحت قراردادن پوشش بیمه‌ای، ارائه آموزش‌های رایگان ‏برای ‏شاغلین و عموم از جمله اقدامات و حمایت‌های صورت‌گرفته از صنعتگران است. ‏

کد خبر: ۲۲۷٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha