۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
۵۲۳ هزار و ۱۵۰خط تلفن ثابت در استان کردستان فعال است
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

۵۲۳ هزار و ۱۵۰خط تلفن ثابت در استان کردستان فعال است

سنندج - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ۵۲۳ هزار و ۱۵۰مشترک تلفن ثابت در کردستان فعال است که ک هزار و ۱۸۵مورد آن از ابتدای سال جاری راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار و۶۰۰ شماره تلفن منصوبه در استان وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر شرایط واگذاری شماره های جدید به متقاضیان سرویس تلفن ثابت در سطح استان فراهم است.

وی با اشاره به اینکه ارائه سرویس تلفن ثابت در روستاها همچون دیگر خدمات مخابراتی در راستای برقراری عدالت اجتماعی و برخورداری یکسان مردم از محصولات مخابراتی در اولویت کارهای منطقه قرار دارد، گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه زیرساخت و امکانات لازم برای واگذاری خطوط جدید تلفن ثابت در استان وجود دارد، افزود: متقاضیانی که درخواست ثبت نام تلفن ثابت دارند می توانند با مراجعه به نزدیک ترین دفترپیشخوان دولت در محل و یا با مراجعه به سامانه مخابرات من به آدرس https://my.tci.ir نسبت به ثبت نام تلفن ثابت اقدام کنند.

حکمت با اعلام این مطلب که سرویس تلفن ثابت به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین سرویس های مخابراتی از دیرباز تا کنون مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است، افزود: در راستای پاسخگویی به درخواست های مردم در خصوص ثبت نام و واگذاری سرویس تلفن ثابت به متقاضیان، ایجاد و توسعه زیرساخت های تلفن ثابت در استان صورت گرفته است.

وی ضمن تشریح مزایای بهره مندی از فیبرنوری بیان کرد: درحال حاضر بستر سیم مسی به دلیل داشتن محدودیت‌های فراوان ازجمله فاصله و هزینه بالای اجرا و نگهداری، دیگر گزینه مناسبی برای این روند به نظر نمی‌رسد در نتیجه رویکرد جدید و اولویت شرکت مخابرات ایران توسعه و استفاده از بستر فیبر نوری است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد: طی چند سال اخیر بیش از۵ هزار و ۶۸ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده است که بهره گیری از این زیرساخت ، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات وابسته به این بستر را به دنبال داشته است.

کد خبر: ۲۲۶٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha