۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
رشد ۸۰ درصدی ساخت دارو در هلال احمر
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر خبر داد

رشد ۸۰ درصدی ساخت دارو در هلال احمر

عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از رشد حدود ۸۰ درصدی ساخت دارو در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا عسکری با بیان اینکه تمامی خطوط تولید دارو در هلال احمر فعال است، گفت: در سه ماه نخست سال جاری در حدود ۵۷ میلیون عدد انواع قرص، دارو و کپسول در داروسازی سها تولید شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی در حدود ۸۰ درصد داشته است.

وی افزود: سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در همکاری با سازمان غذا و دارو در تلاش است تا نیاز دارویی کشور را شناسایی و بر اساس آن اقدام به تولید دارو کند.

عسکری با اشاره به اهم داروهای تولید شده در هلال احمر گفت: انواع قرص‌ها و کپسول‌های استومینوفن، ایبوپروفن، آسیفن، آزیتروماسین، پروفیل و فینوپروست در داروسازی سها تولید می‌شود و با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها تلاش می‌شود تا نیاز جامعه در این حوزه برطرف شود.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر افزود: در حوزه تولید شربت نیز تلاش‌های خوبی انجام شده و در همین رابطه شربت‌های کتوتیفن، منیزیوم هیدروکساید، آلومینیوم و اپیوم نیز در جمعیت هلال احمر تولید می‌شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha