۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
بانک‌ها با عدم پرداخت به موقع وام ازدواج برنامه‌های زوجین را به هم می‌ریزند
نماینده مردم در مجلس:

بانک‌ها با عدم پرداخت به موقع وام ازدواج برنامه‌های زوجین را به هم می‌ریزند

نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: جوانان برای ازدواج، خرید مسکن و حتی فرزندآوری در زندگی خود برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند که با اینگونه رفتار بانک مرکزی، زندگی مردم تحت الشعاع قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدالبرز حسینی، با انتقاد از سرباز زدن بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج به زوجین جوان، گفت: بانک مرکزی با یک دهک سنجی که انجام داده است بانک‌هایی که تراز منفی دارند را از پرداخت وام منع کرده؛ در حال حاضر این نوع پرداخت وام برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از زوجین موفق به دریافت وام ازدواج نشده‌اند، افزود: با محدودیت‌هایی که بانک مرکزی برای سایر بانک‌ها ایجاد کرده این مسئله منجر شده تا بسیاری از زوجین موفق به دریافت وام ازدواج نشوند، کوتاهی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج از بهمن ماه سال گذشته نمود بیشتری پیدا کرده است و این کوتاهی تنها مختص به پرداخت وام ازدواج نیست بلکه در حوزه پرداخت وام مسکن هم شاهد کوتاهی‌هایی از طرف بانک‌ها هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اینگونه رفتار بانک‌ها برای پرداخت وام، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: جوانان برای ازدواج، خرید مسکن و حتی فرزندآوری در زندگی خود برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند که با اینگونه رفتار بانک مرکزی، زندگی مردم تحت الشعاع قرار گرفته است.

حسینی با تاکید بر اینکه پرداخت وام تعطیل بردار نیست، تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌ها از پرداخت وام‌های خرد کشاورزان و دامداران هم امتناع می‌کنند، این گروه فقط در فصلی از سال تولید دارند و در زمان مشخصی به آن وام نیازمند هستند، بانک مرکزی باید فارغ از قاعده سنجی تراز مثبت و منفی بانک‌ها در زمان نیاز اقدام به پرداخت وام به متقاضیان کند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طی بررسی‌های صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود تعدادی کمی از بانک‌ها اقدام به پرداخت وام ازدواج و سایر تسهیلات به کشاورزان و دامپروران می‌کنند که این مسئله نیازمند بازنگری از طرف وزارتخانه‌های مربوطه است؛ به فرض مثال بانک‌هایی همچون کشاورزی، ملت، صادرات، مسکن، ملی از پرداخت وام به متقاضیان امتناع می‌کنند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم امتناع بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج و هرگونه تسهیلات را به صراحت خلاف قانون دانست و خاطر نشان کرد: سرباز زدن بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج خلاف قانون است و این کوتاهی ارتباطی به افزایش رقم وام ازدواج ندارد.

کد خبر: ۲۲۶٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha