۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
خسارت آفت پروانه دُم قهوه‌ای به کشاورزان کمتر از پیامدهای اقتصادی کرونا نیست
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

خسارت آفت پروانه دُم قهوه‌ای به کشاورزان کمتر از پیامدهای اقتصادی کرونا نیست

تبریز- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: قطعاً خسارت اقتصادی آفت پروانه دُم قهوه‌ای به باغات، اراضی کشاورزی، مراتع و جنگل‌ها کمتر از خسارت ویروس کرونا نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محرم‌زاده دیشب در نشست بررسی آخرین اقدامات در مقابله با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل‌های فندقلو اظهار داشت: در شهرستان اهر، تنها منطقه‌ای که می‌توانیم از نظر گردشگری و طبیعت عرضه کنیم همین جنگل فندقلو است، ولی طغیان آفت پروانه دُم قهوه‌ای و آسیب آن به مردم ساکن روستاهای اطراف و مسافران را نمی‌توانیم تحمل کنیم.

وی گفت: وقتی نمی‌دانیم ولی اصلی کمپ گردشگری فندقلوی شهرستان اهر کدام دستگاه و نهاد دولتی است، تا در صورتی که معضل و مشکلی همچون طغیان آفت پروانه دُم قهوه‌ای پیش آمد بدانیم با کدام مدیر یا مسئولی صحبت کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نیازمند محلول‌پاشی هوایی در مناطق آلوده به آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر هستیم چراکه طغیان این آفت می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری به جنگل‌های این شهرستان وارد کند.

محرم‌زاده افزود: در خصوص مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در منطقه‌ی حفاظت شده فندقلوی شهرستان اهر بایستی از دیدگاه‌ها و ظرفیت روستائیان بومی حاشیه این مناطق جنگلی نیز استفاده کنیم.

وی با قدردانی از مدیریت بحران کرونا در شهرستان اهر و آذربایجان شرقی گفت: قطعاً خسارت اقتصادی آفت پروانه دُم قهوه‌ای به باغات، اراضی کشاورزی، مراتع و جنگل‌ها کمتر از خسارت ویروس کرونا نیست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه همان‌طور که همه می‌دانیم اقتصاد و معیشت عمده مردم اهر و قره‌داغ با باغبانی، کشاورزی و دامپروری تامین می‌شود، گفت: وقتی آفتی بخش کشاورزی را تهدید می‌کند واقعیتاً مردم و به خصوص کشاورزان آسیب زیادی می‌بینند.

محرم‌زاده خاطرنشان کرد: قبل از این‌که از دستگاه‌های مربوطه جزئیات طغیان آفت پروانه دُم قهوه‌ای جویا شوم قصد داشتم خسارت‌های این آفت و آفت‌های دیگری که بخش کشاورزی را تهدید می‌کند در صحن علنی مجلس مطرح کنم، در این حالی است که گزارشات رسیده به من حاکی از غیرقابل کنترل بودن آفت پروانه دُم قهوه‌ای بود و اینکه جنگل‌ها در حال نابودی هستند اما وقتی جزئیات را پرسیدم دیدم که دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را انجام می‌دهند ولی هنوز کافی نیست.

کد خبر: ۲۲٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha