۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
جانشین هوراکان بدون همکاری آئودی ساخته می شود| دو محصول اسپرت برقی لامبورگینی در دستور کار
بازار گزارش می دهد

جانشین هوراکان بدون همکاری آئودی ساخته می شود| دو محصول اسپرت برقی لامبورگینی در دستور کار

اسکارداونی، مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه شرکت خودروسازی لامبورگینی به تازگی اعلام کرده است: این شرکت بدون همکاری فنی و مالی شرکت آئودی اقدام به طراحی و تولید جانشین هوراکان کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: سرمایه گذاری در صنعت خودرو برای یک محصول خاص مستلزم بررسی و انجام ریسک های مالی فراوانی است. همین موضوع سبب شد که شرکت خودروسازی «لامبورگینی» با شرکت خودروسازی «آئودی» جهت تولید یک محصول جدید همکاری مالی داشته باشند. نتیجه این همکاری ساخت خودرو های لامبورگینی گالاردو، لامبورگینی هوراکان نسل های اول و دوم، آئودی آر۸ شد. از همین رو شرکت خودروسازی آئودی اعلام کرده است که در ساخت هوراکان نسل سوم هیچ مشارکتی نخواهد داشت. شرکت خودروسازی لامبورگینی در واکنش به عدم شراکت آئودی در ساخت نسل سوم هوراکان، اعلام کرد: در سال ۲۰۲۴ این شرکت یک محصول جدید عرضه بازار خواهد کرد.

جانشین هوراکان بدون همکاری آئودی ساخته می شود| دو محصول اسپرت برقی لامبورگینی در دستور کار

شرکت لامبورگینی اعلام کرد که سال گذشته میلادی ۲.۳۸ میلیارد یورو گردش مالی داشته است

۲.۳۸ میلیارد یورو گردش مالی لامبورگینی

فرانچسکو اسکارداونی، مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه شرکت خودروسازی لامبورگینی گفت: لامبورگینی در سال های اخیر به سود دهی قابل توجهی رسیده است، بنابراین تلاش این شرکت برای عرضه یک محصول جدید جهت جایگزینی با هوراکان است. البته یکی از دلایل سود دهی این شرکت عرضه محصول پر طرفدار اوروس به بازارهای جهانی است، این خودرو لقب سریعترین اس یو وی بازارهای جهانی را دارد.

شرکت لامبورگینی اعلام کرد که سال گذشته میلادی ۲.۳۸ میلیارد یورو گردش مالی داشته است، این مورد سبب رشد ۲۵.۹ درصدی سود عملیاتی این خودروساز شده است. لامبورگینی سال گذشته ۹ هزار و ۲۳۳ دستگاه خودرو تولید کرده بود که از این مقدار ۵ هزار و ۳۶۷ دستگاه اورو بود. تولید این مقدار اوروس منجربه ۶۱۴ میلیون یورو سود عملیاتی شده بود.

مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه در خصوص مشخصات فنی جایگزین هوراکان، بیان کرده است: «لامبورگینی بدون دریافت کمک فنی یا تجای جانشین هوراکان را معرفی می کند. این محصول جدید روی پلتفرم توسعه یافته ویژه این شرکت تولید خواهد شد، احتمالا از قطعات و مجموعه های مشترک میان محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن در این خودرو استفاده شود.»

جانشین هوراکان بدون همکاری آئودی ساخته می شود| دو محصول اسپرت برقی لامبورگینی در دستور کار

جانشین هوراکان به پیشرانه وی شکل ۱۰ سیلندر مجهز نیست، بلکه از یک پیشرانه وی شکل هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر دو قلو با فناوری هیبرید بهره می برد

جانشین هوراکان با پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی معرفی می شود

مشتریان در بازارهای جهانی از ابتدای سال میلادی جاری امکان سفارش گذاری برای خرید لامبورگینی هوراکان را نداشته و ندارند، اما از سال آینده علاقمندان به این محصول می توانند یک خودرو سوپراسپرت جدید را خریداری کنند. شنیده ها حاکی از آن است که جانشین هوراکان به پیشرانه وی شکل ۱۰ سیلندر مجهز نیست، بلکه از یک پیشرانه وی شکل هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر دو قلو با فناوری هیبرید بهره می برد.

شرکت خودروسازی لامبورگینی تنها مشخصه فنی که از جانشین هوراکان به صورت رسمی منتشر کرده است، استفاده از یک گیربکس دو کلاچه هشت سرعته است. براین اساس باید انتظار داشت این خودروساز جهت افزایش ضریب شتاب از توربوشارژرهای الکتریکی دو قلو در خودرو استفاده کند، گفتنی است که پلت فرم الکتریکی و قوای فنی این خودرو مطابق استاندارد آلایندگی یورو۷ طراحی و تولید خواهد شد.

جانشین هوراکان بدون همکاری آئودی ساخته می شود| دو محصول اسپرت برقی لامبورگینی در دستور کار

شنیده ها در ایتالیا حاکی از آن است که لامبورگینی همزمان با طراحی و تولید جانشین هوراکان این خودروساز به دنبال تولید اوروس الکتریکی نیز هست. احتمالا اوروس الکتریکی در سال ۲۰۲۸ با تکنولوژی بالای باتری راهی بازار خواهد شد. در پایان باید ذکر کرد که شرکت خودروسازی لامبورگینی یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه فولکس واگن است.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha