۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کلزاکاران مناطق کوهستانی گلستان نگران فروش محصول نباشند
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

کلزاکاران مناطق کوهستانی گلستان نگران فروش محصول نباشند

گرگان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: کلزاکاران مناطق کوهستانی واقع در شرق استان نگران فروش محصول خود به صورت خرید تضمینی به دولت نباشند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان محمدباقر منوچهری، اظهار کرد: اکنون دو مرکز خرید تضمینی کلزا در تعاون روستایی «اوغان» گالیکش و تعاون روستایی کلاله براساس گزارش مدیریت های جهادکشاورزی شرق استان از جمله گالیکش و مینودشت دایر شده و آماده تحویل محصول تولیدی آن‌ها است.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان، براساس گزارش‌های دریافتی از مدیریت‌های جهادکشاورزی شرق استان، ۱۰۰ هکتار مزرعه کلزا در مناطق کوهستانی باقی مانده و در دست برداشت است.

براساس گزارش مسوولان اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، کار خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان در منطقه تمام شده و تاکنون ۲۰ هزار تُن محصول از سوی این کشاورزان به دولت فروخته شده و تاکنون ۹۸ درصد از طلب کلزاکاران استان ( سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال) به حساب بانکی آن‌‍‌ها واریز شده است.

برای فصل زراعی جاری، دولت قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا را ۲۲۰ هزار ریال تعیین کرده که در گلستان مطابق گزارش اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، ۲۳ مرکز خرید تضمینی برای این محصول دایر شده بود.

گفتنی است کار خرید تضمینی کلزا از کشاورزان گلستان اواسط اردیبهشت آغاز و اواخر خردادماه پایان می‌یابد.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha