۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
لوازم خانگی ارزان نشده است
اکبر پازوکی در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

لوازم خانگی ارزان نشده است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نسبت به خبر کاهش قیمت لوازم خانگی در بازار واکنش نشان داد و این موضوع را تکذیب کرد.

نساء کروندی، بازار: چندی پیش در رسانه ها خبر از کاهش قیمت لوازم خانگی منتشر شد که تعجب بسیاری از افراد که در این حوزه فعال هستند و یا خریدار و پیگیر قیمت های لوازم خانگی هستند برانگیخت چرا که با یک بررسی ساده متوجه می شوید که قیمت ها از مبدا کارخانه کاهشی نبوده است.

اکبر پازوکی در گفتگو با خبرنگار بازار در واکنش به خبر کاهش قیمت لوازم خانگی، اظهار داشت: قیمت هیچ یک از کالاهای لوازم خانگی از مبدا کارخانه کاهش نداشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: فروشندگان لوازم خانگی از حق سود خود برای بهبود وضعیت این صنف گذشتند

وی با بیان اینکه اگر درصدی از قیمت کالا در بازار کاهش یافته است از خود گذشتگی فروشندگان لوازم خانگی است، بیان کرد: میزان سود قانونی برای فروشندگان لوازم خانگی در بخش محصولاتی مانند یخچال، تلویزیون و... ۵ درصد بوده، اگر مبلغی از لوازم خانگی در بازار کاهش پیدا کرده است مربوط به این ۵ درصد سودی می شود که فروشندگان لوازم خانگی برای رونق بخشیدن به بازار آن را نادیده گرفته اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، گفت: این از خودگذشتگی و تلاش برای رونق بخشی به بازار لوازم خانگی تازگی ندارد و فعالین این صنف در گذشته نیز با برگزاری برخی جشنواره ها و یا فروش اقساطی خواستار کمک به مردم برای افزایش قدرت خرید و همچنین چرخیدن چرخ این بازار بودند.

پازوکی در خصوص وضعیت کنونی بازار لوازم خانگی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رکود در این بازار وجود دارد که در صدی از آن به دلیل این است که فروشندگان لوازم خانگی در صف پرداخت مالیات هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: هیچ تولید کننده ای خواستار افزایش قیمت نیست

وی در ادامه با اشاره به اینکه این صنف در پرداخت مالیات پیشش قدم هستند و فرار مالیاتی ندارند، عنوان کرد: امیدواریم در تیر ماه شاهد رونق خوبی در این بازار باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این سوال که آیا کالایی وجود دارد که از ابتدای سال تا کنون تغییر قیمت نداده و ثابت مانده باشد، افزود: نمیتوان گفت یک کالا مثلا یخچال در هیچ برندی تغییر قیمت نداده است، برخی برندها افزایش داشته، برخی با تغییر مدل قیمت نیز افزایش یافته و برخی نیز ثابت مانده است.

پازوکی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار لوازم خانگی در ماه های آینده و احتمال افزایش قیمت کالا ها، اظهار داشت: هیچ تولید کننده ای خواستار افزایش قیمت نیست چرا که بازار خود را از دست می دهد، قطعا اگر مواد اولیه و ارز افزایش پیدا نکند، تولیدات لوازم خانگی نیز ثابت خواهد ماند.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha