۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
اجرای طرح کاهش آلایندگی در ۸محصول کشاورزی منتخب پر مصرف زنجان
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان خبر داد:

اجرای طرح کاهش آلایندگی در ۸محصول کشاورزی منتخب پر مصرف زنجان

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: طرح ارتقاء و کاهش آلایندگی در هشت محصول کشاورزی منتخب پر مصرف در استان صورت می‌گیرد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، از تشکیل کمیته راهبردی با همکاری معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان  برای طرح ارتقا و کاهش آلاینده در هشت محصول منتخب خبر داد و گفت: با عنایت به ابلاغ مصوبات نشست ملی رؤسای دبیرخانه‌های کارگروه سلامت و امنیت غذایی اصلاح و بهبود میانگین عوامل خطرزای شاخص (سموم آفات نباتی، فلزات سنگین و نیترات) در هشت محصول کشاورزی پرمصرف در استان  زنجان صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سیب درختی، خیار بوته‌ای، خیار گلخانه‌ای، گوجه فرنگی بوته‌ای، گوجه فرنگی گلخانه‌ای، پیاز و سیب زمینی از جمله‌ هشت محصولی هستند که در این طرح در استان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: پیرو تفاهم نامه امضاء شده بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سالم سازی محصولات کشاورزی فعال‌سازی کمیته فنی تهدید کننده‌های محیطی سلامت با موضوع مدیریت آلایندگی آب و آبیاری محصولات کشاورزی، مدیریت مصرف سموم آفت کش‌ها و کودهای شیمیایی در استان آغاز شده است.

تاراسی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان ارائه دهنده برنامه عملیاتی و سازمان غذا و دارو به عنوان فوکال پوینت برنامه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بازرسی مستمر، نمونه برداری و انجام ازمایشات با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت به منظور کنترل باقیمانده‌های سموم آفت کش، نیترات، فلزات سنگین، سرب، کادمیوم و آرسنیک و با توجه به دوره‌های زمانی مشخص نمونه برداری به عمل می‌آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته نیز با توجه به اجرای برنامه‌های ترویجی و عملیاتی محصولات کشاورزی استان از سطح کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

وی گفت: همواره استاندارد سازی میزان توزیع کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی برای تولید محصول سالم و حفظ محیط زیست، عدم آلودگی آب و خاک، مدیریت و بررسی میزان آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی وحفظ سلامت خاک با جلوگیری از آتش زدن بقایای گیاهی رویکرد مدیریتی این سازمان است.

کد خبر: ۲۲٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha