۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
ساماندهی بازار خودرو و کاهشی شدن قیمت‌ها با واردات خودروهای کارکرده
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ساماندهی بازار خودرو و کاهشی شدن قیمت‌ها با واردات خودروهای کارکرده

عباس پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هدف از واردات خودروهای کارکرده تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور درباره مصوبه مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده، گفت: هدف از واردات خودروهای کارکرده تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو است و در صورتی که دولت در تدوین آئین‌نامه این قانون، اصطلاحا زنگوله‌های متعددی مانند تعرفه های سنگین و... به پای آن نبندد، این مصوبه می‌تواند از یک سو موجب کاهش قیمت و از سوی دیگر ارتقای کیفیت شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه خوب و مناسب مجلس با توجه به شرایط موجود در صورتی که به درستی اجرایی شود، موجب ساماندهی بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف مجلس از این مصوبه این بود که با ارز کمتر، تنظیم‌گری بیشتری در بازار صورت گیرد، اضافه کرد: با واردات خودروهای کارکرده، از نظر کمّی می‌توان تعداد زیادی خودرو با ارز کمتر وارد کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه با واردات خودورهای کارکرده بخشی از کمبودهای بازار جبران می‌شود، ادامه داد: این اقدام می‌تواند به تنظیم بازار و کاهشی شدن قیمت‌ها کمک کند از سوی دیگر با این موضوع نیازی نیست که مردم برای خرید خودرو مدت‌ها در صف چشم انتظار بمانند.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha