۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
۱.۷ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های صنایع دستی در ایلام پرداخت شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

۱.۷ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های صنایع دستی در ایلام پرداخت شد

ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در یک سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های صنایع دستی استان پرداخت شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: وجود ۳۳ رشته صنایع دستی فعال در ایلام، زمینه و ظرفیت بزرگی را برای اشتغال به خصوص در مناطق روستایی استان به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته شش رشته صنایع‌دستی منسوخ‌شده استان نیز احیا شده است، افزود: زمینه به خوبی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی فراهم شده است.

شنبه زاده عنوان کرد: به راحتی می توان جوانان زیادی را در استان با آموزش های لازم در بخش صنایع دستی مشغول به کار کرد و در همین ارتباطی سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در رشته های مختلف صنایع دستی استان صاحب شغل بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به به اینکه در یک سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های صنایع دستی در ایلام پرداخت شده است، افزود: این میزان تسهیلات به بیش از ۱۱۰ طرح صنایع دستی در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی استان در رشته های مختلف مثل چرم دوزی، گیوه بافی، نقاشی روی سفال، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، معرق چوب، میناکاری، سفالگری آماده برگزاری دوره های آموزشی برای علاقمندان است.

کد خبر: ۲۲٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha