۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
وجود ۹۰۰ واحد تولیدی تعطیل در آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی خبرداد؛

وجود ۹۰۰ واحد تولیدی تعطیل در آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی وی با اعلام اینکه در استان بیش از ۹۰۰ واحد تعطیل و راکد در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد، گفت: این عدد در سال گذشته ۱۵۰۰ واحد بود.

به گزارش بازار، عابدین خرّم ظهر امروز یک شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: وضعیت تمام واحدهای راکد و تعطیل در چهار بخش صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و علم و فناوری مشخص شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کارگروه تسهیل، اولین و مهم‌ترین جایگاه تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت واحدهای راکد و احیا و افزایش ظرفیت تولید آنهاست.

وی با اعلام اینکه در استان بیش از ۹۰۰ واحد تعطیل و راکد در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد، گفت: این عدد در سال گذشته ۱۵۰۰ واحد بوده که به همت کارگروه تسهیل، بیش از ۵۰۰ واحد فعال شده و به چرخه فعالیت بازگشته‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بزرگترین آفت کار، ارائه آمار متناقض است، گفت: آماری که توسط نهادها اعلام می‌شود باید واقعی باشد.

وی بر وظایف دستگاه‌ها در حوزه رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: بنا نیست استانداری جایگزین ادارات کل شود و این نهادها باید به وظایف خود عمل کنند و استانداری هم در این بین نقش تسهیل‌گر را دارد.

خرّم با اعلام اینکه گزارش واحدهای احیاشده هر ۶ ماه یک بار توسط وزارت کشور به رئیس جمهور اعلام می‌شود، گفت: رئیس جمهور دستور داده است هر مدیری که حوصله کار و ایجاد تحول ندارد کنار گذاشته شود.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌های استان در اجرای مصوبات کارگروه تسهیل، گفت: بانک‌های استان فقط ۳۴ درصد این تصمیمات را اجرا کرده‌اند که این رقم قابل قبول نیست.

وی افزود: اگر به امر تولید توجه کنیم و جلوی راه‌های کاذب کسب پول را بگیریم، این کشور شکوفا شده و ملت به خودکفایی خواهد رسید.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      #یارانه_معلولان #سهام_عدالت_معلولان #معلولان_مستاجر با سلام بی نهایت ممنون میشیم اشتراگ بزارید پست ما رو تشکر پول افزایش یارانه مددجویان که ۸۰ هزار افزایش یافته لطفا لطفا لطفا نقدی واریز کنید چون اگثرا خونه نداریم حداقل کمک گرایه خونه بشه ...و سهام عدالت والله تو این گرانی هر چه زودتر واریز کنید بازم دیره و سهام عدالت جاماندگان بچه های معلولان لطفا به حساب سرپرستشان واریز کنید دیگه دردسر نیفتیم نه شماره تلفن بنامشانه نه شماره حساب دارند و نه شماره شبا خواهشمندیم به حساب سرپرستشان واریز کنید سودشان را ممنون میشیم...و سهام عدالت سال ۹۹ فروختیم ۶۰درصدش اگه امکانش هست پول فروشمان واریز کنید بیشتر از این زجر نگشیم ما خانواده های معلولان