۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
پشت پرده افت ۴۰ درصدی چکاپا در یک ماه چیست؟
عدم پاسخگویی مدیران کاغذ پارس به عملکرد غیرشفاف

پشت پرده افت ۴۰ درصدی چکاپا در یک ماه چیست؟

چکاپا در حالی ۴۰ درصد در یک ماهه گذشته افت کرده که شاخص و هم گروهی های این نماد کمتر از ۱۵ درصد افت کرده اند و همین مساله شائبه ورشکستگی و عملکرد غیر شفاف در این نماد را تقویت کرده است.

بازار گروه بورس: شرکت کاغذ پارس با نماد چکاپا در یک ماهه گذشته حدود ۴۰ درصد افت قیمت داشته در حالی که شاخص کل بورس کمتر از ۱۵ درصد اصلاح داشته است، از طرف دیگر هم گروهی های این نماد همچون چکاوه و چکارن کمتر از ۱۵ درصد در یک ماهه اخیر اصلاح کرده اند و در یک ساله هم چکاوه ۲۲۷ درصد بازدهی داشته و چکارن هم ۱۲۷ درصد بازدهی ثبت کرده که در مقابل بازدهی ۲۶ درصدی نماد چکاپا عدد بسیار ناچیزی است.

نکته جالب توجه اینجاست که پی بر ایی نماد چکاپا ۱۱ و پی بر ایی نماد چکاوه و چکارن به ترتیب ۱۰۳ و ۳۹ است که اصلا با عملکرد نماد همخوانی دارد. همین مساله باعث شده که شائبه ای غیر شفافبودن و یا رانت در این نماد تقویت شد. متاسفانه پیگیری های خبرنگار تحلیل بازار هم راه به جایی نبرد و با وجود اینکه با مدیران این شرکت صحبت شد و حتی سوالات مکتوب برای پاسخگویی ارسال شد اما پاسخی تاکنون ارائه نشده است و ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیرعامل این شرکت هم در پاسخ به خبرنگار تحلیل بازار اعلام کرد عملکرد نماد شرکت در بورس به تصمیمات بازارگردان و مدیریت سهام شرکت برمی گردد و مدیرعامل نقشی در آن ندارد.

در حال حاضر نماد شرکت کاغذ پارس بیش از ۷۶ درصد نسبت به سقف سال ۹۹ فاصله دارد و از آنجایی که در مجمع عمومی هم تنها ۴۸ درصد از سود ساخته شده را به صورت نقدی پرداخت کرده است و حدود ۳۹۹ میلیارد تومان سود انباشته پایان دوره هم در مجمع ۱۴۰۱ شناسایی کرده اما عملکرد سهام بسیار تامل برانگیز است و نشان می دهد که رقابت حقوقی ها در حال سواستفاده از سرمایه سهامداران خرد هستند، زیرا در مقطع کنونی نماد بیش از ۴۹ درصد شناوری دارد سهامداران عمده شبه مافیای درون چکاپا اجازه رشد به سهم را نمی دهد.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha