۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
مالیات ستانی هوشمند اجرایی می‌ شود| تاخیر شرکت های دولتی و بورسی در اتصال به سامانه مالیاتی
دادستان انتظامی امور مالیاتی کشور:

مالیات ستانی هوشمند اجرایی می‌ شود| تاخیر شرکت های دولتی و بورسی در اتصال به سامانه مالیاتی

اردبیل- خوانساریان، دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ما به سمت مالیات ستانی هوشمند حرکت می‌کنیم تا تخلفات را به حداقل برسانیم.

سید محسن خوانساریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مالیات ستانی باید بر اساس داده‌ها و اطلاعات دقیق و پالایش شده انجام شود تا با مالیات ستانی عادلانه شاهد کاهش تخلفات باشیم.

وی تصریح کرد: اگر اطلاعات مالیاتی در اختیار مأمور متخلف قرار بگیرد قطعا از آن به عنوان ابزار سوءاستفاده بهره خواهد برد در حالی که شایسته است به سمت مالیات ستانی هوشمند حرکت کنیم.

دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: قطعا در مالیات ستانی هوشمند تخلفات به حداقل رسیده و شرایط ایده آلی را در تعامل و ارتباط با مؤدیان شاهد خواهیم بود.

خوانساریان به نارضایتی بازار و اصناف از اجرای قانون تبصره ۱۰۰ اشاره کرد و افزود: اجرای این قانون محدود به سال جاری نیست ولی تفاوت آن در سال جاری با سال های گذشته در نحوه اجرا است که متناسب با ارائه اطلاعات و داده های دقیق سازمان امور مالیاتی مالیات ستانی را انجام می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در اجرای تبصره ۱۰۰ افزایش اعمال شده ۱۰ تا ۱۲ درصد بوده اما با توجه به تکالیف قانونی این میزان افزایش امسال به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

خوانساریان اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی موظف است بر اساس اطلاعات و داده ها از کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها اعمال مالیات را انجام داده و قطعا این امر شرایط مالیات تشخیصی جهشی را دامن زده است.

وی بیان کرد: باید قانون پایانه‌های فروشگاهی به شکل کامل اجرا شود چرا که اجرای ناقص آن ظلم بزرگ در مالیات ستانی درست و عادلانه خواهد بود.

دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی کشور ضرورت اجرای کامل این قانون را یادآور شد و ادامه داد: قرار بود از ابتدای امسال شرکت های دولتی، بورسی و اشخاص حقوقی به این سامانه متصل شوند که متأسفانه این کار به تأخیر افتاده است.

کد خبر: ۲۲۶٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha