۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
تقویت صادرات محصولات لبنی ایران به اوراسیا؛ ۶۰ درصد صادرات کشور به بازار کشورهای همسایه است
سرپرست وزارت صمت:

تقویت صادرات محصولات لبنی ایران به اوراسیا؛ ۶۰ درصد صادرات کشور به بازار کشورهای همسایه است

اسلام‌شهر- سرپرست وزارت صمت با تاکید بر اینکه صادرات محصولات لبنی ایران به اوراسیا باید تقویت شود، گفت: ۶۰ درصد میزان صادرات کشور به بازارهای هدف کشورهای همسایه است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین مدرس خیابانی عصر جمعه در بازدید از بخش‌های مختلف یک گروه صنعتی در اسلام‌شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنایع لبنی در زمان شیوع کرونا از نظر نیروی انسانی و فروش محصولات با مشکلاتی روبرو شدند اما در ایران با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حفاظت  از این صنعت فراهم و مسیر هموار تر شد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از نیازهای ارزی صنایع لبنی مرتبط با بسته‌بندی محصولات آنها است گفت: در راستای کاهش ارزبری در این صنعت دستورات ویژه‌ای ابلاغ شده است که توسط امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بررسی و پیگیری است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: به رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز ماموریت داده شده تا با برگزاری میزهای ساخت داخل، زمینه را برای تامین نیازهای صنایع لبنی با اتکای به تولیدات داخلی فراهم کنند به نحوی که بتوان عمق ساخت داخلی در صنایع لبنی را افزایش داد.

وی افزود: علاوه بر تامین نیاز داخل صادرات ماسک نیز طی ایام کرونا در حال انجام است و صنعتگران در این زمینه قدم‌های خوبی را برداشته‌اند.

مدرس خیابانی عنوان داشت: رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان حداقل کاری است که می شود توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تولید صورت بگیرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، بازارهای صادراتی در کشورهای منطقه را فرصت خوبی برای صادرکنندگان ایرانی دانست و اظهار داشت: صادرات محصولات لبنی ایران به اوراسیا باید تقویت شود، به خصوص اینکه ایران با این اتحادیه توافقنامه تجارت ترجیحی داشته و این خود، زمینه را برای رقابت هر چه بیشتر صادرکنندگان ایرانی در بازارهای این کشورها فراهم می‌آورد چرا که ۶۰ درصد میزان صادرات کشور به بازارهای هدف کشورهای همسایه صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۲۲٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha