۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
رونمایی از ۱۶ طرح ملی و بسته ۱۲ هزار میلیاردی مشارکت دولت با گروه‌های مردمی
با حضور معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت؛

رونمایی از ۱۶ طرح ملی و بسته ۱۲ هزار میلیاردی مشارکت دولت با گروه‌های مردمی

مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بازدید از رویداد نمایشگاهی جهاد پیشرفت، از بسته ۱۲ هزار میلیارد تومانی مشارکت دولت با گروه‌های مردمی خبر داد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در برنامه رویداد نمایشگاهی جهاد پیشرفت و در نشستی با اعضا شورای عالی جهاد سازندگی و برخی از فعالان مردمی، از گروههای جهادی بعنوان کانونی برای سپردن اقتصاد به دست مردم توصیف کرد و گفت: تحقق شعار سال و رشد تولید و مهار تورم جز از طریق مردمی کردن اقتصاد و سپردن کارها به دست مردم که از خلاقیت، مدیریت، منابع و تشخیص مسئله برخوردار هستند، میسر نخواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به بازدید امروز خود از طرح‌ها و پروژه‌های ملی در جهت توسعه کشور و بویژه روستاها اظهار داشت: این نمایشگاه تبلور آرزوهایمان برای پیشرفت و توسعه بود و آنچه می تواند وضعیت کشور را بهبود ببخشد اقتصاد روستا است چراکه به سرمایه کمی نیاز دارد، زودبازده و در راستای بی‌نیازی از واردات است و حجم اشتغال بسیار بالایی دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و فرمان ایشان برای تاسیس جهاد سازندگی و همچنین شهدای جهاد سازندگی اظهار داشت: یکی از پشتوانه‌های اصلی این دولت گروههای جهادی هستند که در حل مسائل و مشکلات کشور نقش موثری دارند.

وی با اشاره به مشکلات متعدد کشور در زمان آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم و لطف خداوند و تدابیر رهبری برای حل این مسائل خاطرنشان کرد: امروز کشور در بخش‌های مختلف به نقطه بسیار خوبی رسیده و گرچه با برخی مشکلات روبرو هستیم، اما با برنامه ریزی‌ها این مسائل نیز در حال مرتفع شدن است.

گفتنی است معاون اول رئیس‌جمهور در رویداد نمایشگاهی جهاد پیشرفت علاوه بر بازدید از غرفه های مختلف و آشنایی با فعالیت های گروه های جهادی، ۱۶ طرح ملی با مشارکت دولت و گروههای مردمی، بسته ۱۲ هزار میلیارد تومانی مشارکت دولت با گروههای مردمی و ۲ طرح پژوهش محور ملی را معرفی و از کتاب ایران آباد؛ از جهاد سازندگی تا جهاد پیشرفت و عدالت رونمایی کرد.

این بسته حمایتی و مشارکتی در زمینه های فناوری و نوآوری طرح های خلاق، نوآورانه و دانش بنیان، تولید و زیر ساخت تولید اقتصاد خرد روستایی، احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، طرح های اقتصاد دریا و آبزی پروری و توسعه صنایع فرهنگی و اجتماعی، راه، آب و حمل و نقل روستایی، احیای آداب و رسوم روستایی، رفع آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی، جشنواره نشان والی و جهاد تبیین است.

کد خبر: ۲۲۶٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha