۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
نظام پولی و مالی کشور رها شده است| دریافت وام های میلیاردی با روابط پنهانی !
نماینده مردم سبزوار در گفتگو با بازار:

نظام پولی و مالی کشور رها شده است| دریافت وام های میلیاردی با روابط پنهانی !

نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بانکی با در اختیار داشتن منابع خود هر کاری که دلش خواست کند، فاجعه آمیز است.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به انتشار فهرست پرداخت تسهیلات بانکی به کارکنان بانکها و تبعیضات صورت گرفته در این بخش، بیان کرد: ما کنترل نظامند و قانون مداری بر سیستم مالی،پولی و بانکی کشور نداریم.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی ایران هم متاسفانه اختیارات لازم برای کنترل نظام بانکی را ندارد،گفت: متاسفانه بخش زیادی از خلق پول ، افزایش نقدینگی و ایجاد تورمی که در کشور داریم، به دلیل این است که نظام پولی ما رها شده است.
این نماینده مجلس با اشاره به گزارش هایی مبنی بر ارائه تسهیلات بانکها به کارمندان خود انهم با رقم های بالا تاکید کرد: بعضا این طور محاسبه می شود که هر کارمندی در هر موسسه ای ۷۷۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند. این موارد به اعتقاد بنده و به اصطلاح سر کوه یخ است و مابقی کوه یخ دیده نمی شود.
وی با بیان اینکه نظام مالی ما یک نظام به شدت مشکل دار و آزاردهنده ، فاسد و غیر قابل کنترل است، بیان کرد: از این رو مجلس آمد و قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد و این قانون متاسفانه در بین مجلس ، شورای نگهبان و هئیت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در رفت و آمد است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید قانون بانک مرکزی را اصلاح کنیم تا قدرت بانک مرکزی را در کنترل ساختارهای پولی و مالی کشور افزایش دهیم که این مهم مدنظر بوده و باید مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته و ابلاغ قانونی شود.
عنابستانی با بیان اینکه افزایش قدرت بانک مرکزی باعث می شود تا نظارت این نهاد بر موسسات مالی بیشتر شود، تاکید کرد: اینکه بانکی با در اختیار داشتن منابع خود هر کاری که دلش خواست کند، این برای کشور فاجعه آمیز است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه نظام پولی و بانکی کشور از سوی دولت بسته شده است،گفت: در حال حاضر و در سه ماه نخست سال هیچ تسهیلاتی از سوی هیچ بانکی به مردم داده نمی شود و اما در همین سیستم بسته یک فرد با روابط پنهانی خود می تواند، میلیاردی وام بگیرد و ما این موضوع را به هیچ وجه نمی فهمیم.
عنابستانی با اشاره به تبصره های۱۶ و ۱۸ لایحه بودجه برای ارائه تسهیلات اعم از اشتغالزایی و مسکن به مردم، تصریح کرد: وقتی جوانی را جهت در یافت وام به بانک می فرستیم بانکها می گویند سیستم بسته است. و یا اینکه کارخانه ای به دلیل عدم نقدینگی موجود فعالیتش تعطیل می شود و اما این منابع در اختیار این کارخانه قرار نمی گیرد و اما میلیاردی به افرادی وام داده می شود. بنابراین این سیستم بانکی باید با اصلاحات قوانین بانک مرکزی کنترل شود.
کد خبر: ۲۲۶٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha