۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
کارآمدی و سوددهی؛ ماحصل انتشار صورت‌های مالی شرکت های دولتی
نماینده مردم جغتای در مجلس مطرح کرد

کارآمدی و سوددهی؛ ماحصل انتشار صورت‌های مالی شرکت های دولتی

نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار گفت: انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی باعث شفافیت در حسابهای مالی آنها شده و در فرآیند مدیریت و سوددهی آنها نیز فوق العاده موثر بوده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی، درباره تاثیر انتشار چند ساله صورت‌های مالی شرکتهای دولتی در افزایش بهره‌وری و کارآمدی این شرکت ها گفت: انتشار صورت‌های مالی این شرکت ها موجب به وجود آمدن شفافیت در این شرکت ها شده و در تعیین بودجه سالانه این شرکت ها موثر خواهد بود چراکه خیلی راحت تر در این زمینه در مجلس تصمیم گیری می شود.

وی افزود: از سوی دیگر مدیریت حاکم بر این شرکت ها توسط سازمان ها و وزارتخانه های خودشان خیلی سیال و راحت شده است لذا با انتشار صورت‌های مالی مشخص شد بسیاری از این شرکت‌های دولتی زیان دیده هستند و باید رسیدگی شوند تا بیش از این سرمایه دولت هدر نرود.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: انتشار صورت‌های مالی و ایجاد شفافیت در این شرکت ها در ارزیابی مدیران این شرکت ها نیز تأثیرگذار است. شرکت های دولتی به این دلیل به وجود آمده اند که در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری شود و آورده مالی برای دولت داشته باشد.

عنابستانی تصریح کرد: انتشار این صورت های مالی باعث شفافیت در حسابهای مالی آنها شده و در فرآیند مدیریت و سوددهی آنها نیز فوق العاده موثر بوده است و هم از سوی دیگر در کاهش فساد و کاهش فضاهای رانتی و زد و بندی نیز تاثیر گذار بوده است. البته باید یک ارزیابی دقیق توسط مرکز پژوهش های مجلس در این رابطه انجام شود و نمایندگان مجلس این مطالبه را خواهند داشت تا نتیجه و آثار آن را ببینیم. البته بر اساس پیوستی که در گزارش تفریغ بودجه منتشر شد بهبود عملکرد و فعالیت شرکت‌های دولتی کاملا محسوس و مشخص بود اما باز هم در این راستا باید تلاش شود.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: متاسفانه حجم شرکت های دولتی و حجم گردش مالی این شرکت ها بسیار بالا است و کنترل خوبی هم از سوی ساختار دولتی بر روی این شرکت ها تا چند سال قبل نبوده است. در این چند سال اقداماتی انجام شده که نشانه مثبتی است ولی باید باز هم در این راستا تلاش هایی صورت گیرد.

کد خبر: ۲۲۶٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha