۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
پتانسیل رشد بازار سرمایه در گرو نبود تصمیمات جزیره ای
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

پتانسیل رشد بازار سرمایه در گرو نبود تصمیمات جزیره ای

غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: چشم انداز بازار سرمایه در وضعیت مثبت و متعادلی قرار دارد و نباید سرمایه‌گذاران در این روزها احساس نگرانی داشته باشند.

سمیه شوریابی؛ بازار: محمد غفوری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیلی که از وضعیت بازار بورس ارائه داد، تشریح کرد: بازار سرمایه بعد از یک دوره رونق شش ماهه با توجه به عقب ماندگی نسبت به بازارهای موازی که شاهد یک رشد دست جمعی در بازار بودیم، چند روزی می باشد که وارد فضای اصلاحی شده است.

غفوری می گوید: بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه به اتفاقات تلخ گذشته، از وضعیت موجود و چشم انداز آتی بازار سرمایه نگران هستند و وضعیت فعلی را با گذشته تشبیه می کنند.

گشایش های بین المللی و بورس

این کارشناس بازار سرمایه همچنین اظهار داشت: از طرفی این روزها خبر از گشایش های ارزی و بهبود روابط سیاسی در منطقه به گوش می‌رسد که باعث شده سرمایه‌گذاران مقداری محافظه‌کار عمل کنند در نتیجه اقبال خرید قوی در بازار دیده نمی‌شود اما بررسی ها نشان می‌دهد هر دو این اتفاقات برای چشم انداز آتی بازار سرمایه مثبت ارزیابی شود.

پتانسیل رشد بازار سرمایه در گرو نبود تصمیمات جزیره ای

غفوری نیز گفت: اصلاح و جا به جا شدن در یک روند صعودی بیشتر به نفع بازار است حتی با احتمالات گشایش ارزی و بهبود روابط سیاسی با توجه به رشد نقدینگی و به تبع آن انتظارات تورمی موجود در سطح جامعه شاهد افت سنگینی در قیمت ارز نخواهیم بود از طرفی قیمت دلار مؤثر بازار اختلاف بالایی با قیمت بازار آزاد دارد واکنش به این مهم بیشتر در بازار سرمایه کوتاه مدتی خواهد بود و در بلندمدت به نفع بازار می باشد.

چشم انداز مثبت بورس

غفوری با بررسی پارامترهای تأثیرگذار بر بازار سرمایه، مطرح کرد: این پارامترها نشان می‌دهد چشم انداز بازار سرمایه در وضعیت مثبت و متعادلی قرار دارد و نباید سرمایه‌گذاران در این روزها احساس نگرانی داشته باشند.

با احتمالات گشایش ارزی و بهبود روابط سیاسی با توجه به رشد نقدینگی و به تبع آن انتظارات تورمی موجود در سطح جامعه شاهد افت سنگینی در قیمت ارز نخواهیم بود از طرفی قیمت دلار مؤثر بازار اختلاف بالایی با قیمت بازار آزاد دارد واکنش به این مهم بیشتر در بازار سرمایه کوتاه مدتی خواهد بود و در بلندمدت به نفع بازار می باشد

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به گزارشات مالی شرکت ها، خاطر نشان کرد: شرکت ها در چند روز اخیر گزارشات مالی خود را روانه کدال کرده اند، بررسی صورت های مالی شرکت ها نشان می‌دهد در بسیاری از صنایع همچون بانکی، قطعات، خودرویی، غذایی، سیمان و ... شاهد گزارشات و عملکردهای عملیاتی بسیار قوی هستیم که انتظار می‌رود در سال جاری نیز این صنایع عملکرد قابل توجه ای داشته باشند و مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

اقبال با کدامین صنایع همراه است!؟

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه با عنوان کردن صنایع برتر سال جاری، افزود: تصور می شود در سال جاری اقبال بازار بیشتر سمت صنایعی خواهد بود که از محل عملیاتی رشد حاشیه سودها و سودسازی دچار تحول شده اند لذا سرمایه‌گذاران بایستی به دنبال شناسایی چنین شرکت‌هایی با آنالیز صورت های مالی و بررسی گزارشات باشند.

غفوری در نهایت خاطر نشان کرد: چنانچه شاهد تصمیمات جزیره ای و سرکوب قیمت ها توسط بازارساز نباشیم، بازار سرمایه پتانسیل این را خواهد داشت که در آینده نزدیک به ریل صعودی خود بازگردد و بستر خوبی برای جذب نقدینگی، اعتمادسازی مجدد و ورود سرمایه‌گذار جدید باشد.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha