۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
ارمنستان بازار خوبی برای داروهای ایرانی است
سفیر جدید ایران در کشور ارمنستان:

ارمنستان بازار خوبی برای داروهای ایرانی است

زنجان- سفیر جدید ایران در کشور ارمنستان، به سرمایه‌گذاری سلامت و گردشگری در ارمنستان اشاره کرد و گفت: صادرات داروهای ایرانی به ارمنستان هم باید انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی سبحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی زنجان گفت: زنجان می تواند مکمل تجاری و اقتصادی خوبی برای کشور ارمنستان باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به توافقات این کشور با اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی می توان از این ظرفیت برای صادرات مجدد کالاها و کاهش تعرفه ها استفاده کرد، اظهار داشت: کاهش تعرفه ها از سوی کشور ارمنستان به تسهیل صادرات کمک می کند و در این خصوص باید تسهیلات قانونی فراهم کنیم که راه اندازی دفتر تجاری زنجان در ارمنستان ایده بسیار خوبی است.

سفیر جدید ایران در کشور ارمنستان، به سرمایه‌گذاری سلامت و گردشگری در ارمنستان اشاره کرد و افزود: صادرات داروهای ایرانی به ارمنستان هم باید انجام گیرد.

سبحانی با اشاره به اینکه کار ما بنگاه داری نیست بلکه هموار کردن و تسهیلگری فعالیت تجار در این کشور است،تاکید کرد: در این میان دولت تعامل با کشورهای منطقه را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: استان زنجان در سال گذشته ۶۵۰ میلیون دلار صادرات داشته که با وجود ظرفیت‌های بالا، سهم کشور ارمنستان از آن ۲۵ صدم درصد بوده است.

سفیر جدید ایران در کشور ارمنستان،تصریح کرد: واردات کشور ارمنستان هشت و نیم میلیارد دلار است و از این میزان سهم ایران کمتر از ۱۰ درصد بوده که طبق پیش بینی ها برنامه ریزی بر سه میلیارد صادرات دلار هدف گذاری شده است.

سبحانی تاکید کرد: در بخش اقتصادی هم فعالیت در صنایع زودبازده ارمنستان مورد توجه قرار گرفته است و هرچند ارمنستان جمعیت سه میلیون نفری دارد ولی باید این کشور را به سبب عضویت در اتحادیه اوراسیا دروازه‌ ورود به بازار ۲۰۰ میلیونی ببینیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha