۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
تشریح جزئیات سیل جاده کرج- چالوس و روند بازسازی محور توسط استاندار البرز| ۲۰کیلومتر از جاده آسیب دید
در تور رسانه ای استانداری البرز انجام شد؛

تشریح جزئیات سیل جاده کرج- چالوس و روند بازسازی محور توسط استاندار البرز| ۲۰کیلومتر از جاده آسیب دید

کرج- جاده کرج به چالوس روز پنجشنبه ۱۸ خرداد با سیلی مواجه شد که با آسیب به ۲۰ کیلومتر و انسداد جاده پس از یک هفته بازسازی خرابی ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، تور رسانه ای استانداری البرز برای بررسی جزئیات و روند سیل و خسارات ناشی از آن و مراحل پاکسازی جاده عصر روز چهارشنبه برگزار شد.

استاندار البرز در تشریح وضعیت جاده در پی خسارت سیل روز ۱۸ خرداد، با بیان اینکه از تونل یک تا پنج و چند نقطه در محور،انسداد و تخریب جدی و ریزش صورت گرفت، افزود: حجم ورود سیلاب به اندازه‌ای بوده که برخی از نقاط جاده به ارتفاع بیش از پنج متر انباشت خاک و نخاله وجود داشت.

مجتبی عبداللهی گفت: در اثر سقوط سنگ، سنگ‌های بسیار بزرگی بین تونل‌ها را پر کرده بود و بخش زیادی از آن نیز وارد تونل‌ها شد و در قسمت بالای تاج تونل به عمق حدود ۲۰۰ متر خاک و گل انباشته شده بود که دسترسی برای انتقال ماشین آلات عملیات تخلیه را ناممکن کرده بود.

عبداللهی با بیان اینکه هشدارهای لازم برای ورود این سامانه داده شده بود، گفت: این نوع بارش‌های دوره‌ای هر ۵۰ سال یکبار و در یک نقطه باریده می‌شود.

هم زمان با پاکسازی، عملیات بازسازی و بازگشایی جاده نیز انجام می شود

استاندار البرز یادآورشد: جاده چالوس جاده‌ای با قدمت بیش از ۶۰ ساله است که اداره راه همیشه در تلاش برای نگهداری آن بوده و به این دلیل مصوبه‌ای در این زمینه در مدیریت بحران داشتیم و بر اساس این مصوبه، مقرر شد با انتخاب مشاور تمام جاده را در محدوده البرز بررسی و راهکارهای اساسی برای پیشگیری از بروز سیل ارائه شود.

عبداللهی با بیان اینکه اکنون تمام تیم‌های عمرانی و فنی در محور مستقر هستند و همزمان با پاکسازی، بررسی‌های لازم جهت بازسازی و بازگشایی مسیر نیز دنبال می‌شود افزود: عملیات بسیار سخت و خطرناکی برای پاکسازی مسیر در جریان است و نیروها به صورت شبانه روزی و با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند.

وی اطمینان خاطر داد که هیچ گونه جای نگرانی در ارتباط با تأسیسات سد وجود ندارد چرا که شن و ماسه دریچه‌های ورود آب را گرفته‌اند، در نتیجه عملیات پیچیده‌ای نیست.

استاندار البرز گفت: مسؤولان کشوری در این مدت همراهی لازم را داشتند و پیگیری آنان برای تأمین امکانات مورد نیاز در این زمینه جای قدردانی دارد.

۵۰ خودرو آسیب دیده و ۱۹ نفر مصدوم شدند

عبداللهی با توضیح اینکه سیل عصر و شامگاه پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه جاری به بیش از ۲۰ کیلومتر از جاده کرج - چالوس آسیب وارد کرد و سبب انسداد این مسیر شد، ادامه داد: بیش از ۵۰ دستگاه خودرو نیز در این حادثه خسارات کلی و جزئی دیدند و ۱۹ نفر مصدوم شدند.

وی با اشاره به اینکه ریزش کوه و انتقال رسوب به داخل سد و رودخانه کرج باعث انسداد مسیر خروجی آب این سد شد گفت: با تلاش گروه‌های فنی و مهندسی روز گذشته دریچه سد کرج گشوده شد اما هنوز آب رودخانه گل آلود است.

عبداللهی گفت: از مردم شریف استان به دلیل قطع شدن ناخواسته آب که پس از سیلاب و بسته شدن مسیر ورودی آب اتفاق افتاده، عذرخواهی می‌کنم. در این چند روز سعی شد که با تانکر نسب به تأمین آب در برخی محله‌ها اقدام شود اما ممکن است کاستی‌هایی در این راستا باشد. تلاش‌ها همچنان ادامه دارد تا با ایمن سازی و بهسازی جاده چالوس شرایط برای تردد فراهم و مشکل قطعی یا افت فشار آب برطرف شود.

گفتنی است: از زمان اولیه وقوع سیل ۳۰ اکیپ راهداری با استفاده از ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در سه شیفت به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت و تلاش هستند تا این محور هر چه زودتر پاکسازی و بازگشایی شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha