۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
دریافت کنندگان زمین تا پایان سال به ۴۰۰ هزار متقاضی می رسد
وزیر راه و شهرسازی:

دریافت کنندگان زمین تا پایان سال به ۴۰۰ هزار متقاضی می رسد

وزیر راه و شهرسازی در جمع کمیسیون اقتصادی خبرگان رهبری رویکردها و برنامه‌های وزارتخانه را در بخش تولید، عرضه و ساماندهی بازار مسکن تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شامگاه گذشته ۲۴ خرداد ماه، نشست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری در محل مجلس خبرگان برگزار شد و در این نشست وزیر راه و شهرسازی به تشریح برخی از عملکرد وزارتخانه در حوزه ساماندهی مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه رویکرد و سیاست وزارتخانه در موضوع مسکن، افزایش تولید و عرضه مسکن با واگذاری زمین، ساخت واحدهای مسکونی، کمک به ساخت مسکن روستایی، نوسازی بافت فرسوده و ترغیب به ساخت مسکن در این بافت‌ها و صنعت شهرها و همچنین ساماندهی بازار مسکن در بخش اجاره و خرید مسکن است گفت: در خصوص تولید و عرضه مسکن مجموعه اقداماتی که انجام شده شامل واگذاری زمین به ۲۰۰ هزار متقاضی است که برنامه امسال نیز تخصیص زمین به ۴۰۰ هزار متقاضی است.

عضو کابینه دولت سیزدهم بخش دیگری از برنامه های وزارت خانه را کمک به ساخت واحدهای مسکونی روستایی عنوان کرد و افزود: احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن بخشی از اقداماتی است که در این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد و بنا داریم تا به این بخش نیز سرعت بیشتری بدهیم.

بذرپاش ابلاغ مصوبه ای از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را برای دادن فرصت ۶ ماهه به احتکارکنندگان اراضی در محدوده های شهرها را یکی از مهمترین برنامه های وزارتخانه برای تسریع در تولید مسکن برشمرد.

به گفته وی، در محدوده شهرها اراضی بی شماری هستند که سال های سال و بعضا تا دو دهه دست نخورده باقی مانده‌اند که برخی از آنها برای سوداگری و افزایش قیمت زمین بلااستفاده و رها شده هستند که با مصوبه شورا به مالکان این اراضی فرصت داده ایم تا در ۶ ماه بعد از شناسایی اراضی رها شده نسبت به اقدام برای ساخت اقدام کنند.

وی راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات را فرصتی مناسب برای موجران و مستاجران برای ثبت اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان عنوان کرد و توضیح داد: با راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات موجران و مستاجران این امکان را دارند تا اجاره نامه خود را در سامانه ثبت کنند و کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تصویب قانون ساماندهی بازار مسکن که به تازگی در مجلس مصوب و به خبرگان رهبری برای تایید نهایی ارسال شده فرصتی مناسب برای ایجاد مدیریت صحیح در بازار مسکن است.

بذرپاش نوسازی بافت فرسوده را با تامین دو هدف تولید مسکن و نوسازی بافت‌های ناکارآمد سیاست اصلی وزارتخانه در افزایش عرضه مسکن عنوان کرد.

به گفته وی، بافت های فرسوده با دارا بودن تمامی خدمات شهری این امکان را به سیاستگذار و سازندگان می‌دهد تا با هزینه کمتری نسبت به تولید مسکن اقدام کنند که هم‌زمان با تولید مسکن، نوسازی بافت فرسوده نیز محقق خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ابلاغ بسته ۱۹ بندی برای تشویق نوسازی در بافت های فرسوده را اقدامی موثر برشمرد و یادآور شد: با اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی شاهد رشد ۳۰۰ درصدی صدور پروانه در شهر تهران و رشد ۱۵۰ درصدی صدور پروانه در شهر تبریز بوده ایم که این اقدام با اجرایی شدن در سایر شهرها به نوسازی بافت فرسوده و تولید مسکن بیشتر که سیاست دولت سیزدهم است منجر خواهد شد.

وی تامین ۳۲ هزار هکتار اراضی را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامی ماندگار توسط دولت سیزدهم برای تولید مسکن دانست.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha