۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۴
خرما و میگوی پرورشی از نیم‌درصد عوارض صادراتی آب مجازی معاف شدند| صادرکنندگان در انتظار ابلاغ مخبر
عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با بازار؛

خرما و میگوی پرورشی از نیم‌درصد عوارض صادراتی آب مجازی معاف شدند| صادرکنندگان در انتظار ابلاغ مخبر

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خرما و میگو پرورشی از نیم‌درصد عوارض صادراتی آب مجازی معاف شدند گفت: صادرکنندگان در انتظار ابلاغ مخبر، معاون اول رئیس جمهور برای اجرای مصوبه هستند.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پیگیری‌های خوبی توسط شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان بوشهر برای تسهیل صادرات کالاهای تولیدی استان بوشهر انجام شده و نتایج ارزشمندی نیز به دست آمده است.

وی افزود: با توجه به مطالبات تولیدکنندگان استان بویژه در زمینه خرما و میگوی پرورشی، بحث حذف عوارض نیم درصدی صادراتی آب مجازی، در دستور کار اتاق بازرگانی بوشهر قرار گرفت و با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مکرر طی یکسال اخیر، بحمدالله به نتیجه مهمی رسیدیم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: در اواخر اردیبهشت امسال، در قالب بودجه ۱۴۰۲ وزیر جهاد کشاورزی ۳۵ قلم کالای مشمول عوارض نیم درصدی آب مجازی را اعلام کرد که خرما و میگوی پرورشی مستثنی شدند.

گزدرازی تصریح کرد: این موضوع، به معاون اول رییس جمهور برای ابلاغ به گمرکات کشور ارسال شده و بمحض اعلام معاون اول رئیس جمهور، این معافیت اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: صیفی جات و محصولات جالیزی از قبیل هندوانه و خربزه و گوجه زراعی جزو کالاهای مشمول نیم‌درصد عوارض صادراتی آب مجازی هستند و خرما و میگوی پرورشی و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای معاف شده‌اند.

عضو اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: این مساله دغدغه مهم تولیدکنندگان استان بوده که با پیگیری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان و مدیران اجرایی و نمایندگان، محقق شده و امیدوارم شاهد رضایت‌مندی تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشیم.

گزدرازی بیان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان و فعالان و صادرکنندگان از تمام پتانسیل و ظرفیت موجود بهره می‌برد و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha