۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
۲.۷ میلیارد دلار ترانزیت خارجی از ۲ گمرک نوردوز و جلفا
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد؛

۲.۷ میلیارد دلار ترانزیت خارجی از ۲ گمرک نوردوز و جلفا

تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بیش از ۱.۳ میلیون تن با ارزش ۲.۷ میلیارد دلار از ۲ گمرک جلفا و نوردوز ترانزیت خارجی صورت گرفته که مقیاس کشوری ترانزیت ۱۲.۹ میلیون تن است.

به گزارش بازار، مجید کیانی اظهار داشت: در کل منطقه آزاد ارس ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار زیر بار رفته و برای اینکه بتوانیم مابقی فرصت‌های در اختیار را به تولید و اشتغال تبدیل کنیم ۴ راهکار اعم از توسعه زیرساخت‌ها، تعریف و ارائه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، رفع موانع تولید و استفاده حداکثری از فرصت‌ها و راه کارهای تامین مالی را باید، جامه عمل بپوشانیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به نقش‌آفرینی ارس در تحقق شعار سال، تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه صنعتی تولیدات ۱۰ درصد و در حوزه کشاورزی تولیدات ۱۳ درصد رشد داشت که از متوسط کشوری بالاتر بود و در بین مناطق آزاد در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱، طبق آمار گواهی تولید، منطقه آزاد ارس ۸۸.۸ درصد تولیدات کل مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است.

وی به کمبود نیروی کار در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: تسهیل تردد جاده‌ای و ریلی در جذب نیروی کار از سایر شهرهای همجوار موثر است.

کیانی با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی ترانزیت در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل یادآور شد: بیش از ۱.۳ میلیون تن با ارزش ۲.۷ میلیارد دلار از دو گمرک جلفا و نوردوز ترانزیت خارجی صورت گرفته است که مقیاس کشوری ترانزیت ۱۲.۹ میلیون تن است.

وی ادامه داد: با توجه به قرارگیری منطقه آزاد ارس در همسایگی با اوراسیا، CIS و اروپا و در صورت حل مشکلات ریلی منطقه آزاد ارس از جمله مشکل ریلی نخجوان- ارمنستان که جلفا را به کشورهای جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، گرجستان و روسیه متصل خواهد ساخت. این مسیر ارتباطی کریدور شمال به جنوب بالفعل می‌باشد که تنها ۲۹ کیلومتر از آن آسیب دیده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha