۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
مراحل مهاجرت به آلمان از طریق کار

مراحل مهاجرت به آلمان از طریق کار

آیا تا به حال به فکر مهاجرت کاری بوده اید؟ اگر قصد کار کردن در یک کشور دیگر را داشته باشید آلمان یکی از بهترین کشورهای موجود است که به راحتی می توان ویزای کاری آن را دریافت کرد.

به گزارش بازار، آیا تا به حال به فکر مهاجرت کاری بوده اید؟ اگر قصد کار کردن در یک کشور دیگر را داشته باشید آلمان یکی از بهترین کشورهای موجود است که به راحتی می توان ویزای کاری آن را دریافت کرد. در حال حاضر کشور آلمان با پیری جمعیت مواجه است و نیاز شدیدی به نیروی کار خارجی دارد. از این رو ما در این نوشته شما را با مراحل مهاجرت به آلمان از طریق کار آشنا می کنیم تا بتوانید از طریق برای مهاجرت اقدام کنید.

شرایط عمومی مهاجرت کاری به آلمان

آلمان کشوری با ۸۴ میلیون نفر جمعیت است که یکی از قطب های اقتصادی دنیا محسوب می شود. صنایع مختلف و کمپانی های بزرگی در آلمان در حال فعالیت هستند و همین موضوع باعث شده تا این کشور نیاز زیادی به نیروی کار جوان خارجی داشته باشد. از طرفی مشکلاتی همچون پیری جمعیت باعث شده تا آلمان نتواند نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق ساکنان خود تامین کند. در سال های گذشته آلمان یکی از مقاصد پرطرفدار میان ایرانیان برای مهاجرت بوده است زیرا در این کشور امکانات رفاهی زیادی برای مهاجران وجود دارد.

بنابراین مهاجرت کاری به آلمان یک فرصت طلایی برای افرادی است که در یک حوزه خاص متخصص هستند و می خواهند برای ادامه زندگی به کشوری دیگر مهاجرت کنند؛ اما شرایط مهاجرت به آلمان چیست؟ از جمله مهم ترین شرایط مهاجرت به آلمان باید به مواردی همچون سابقه کار کافی، تسلط بر زبان آلمانی و سن زیر ۴۵ سال اشاره کرد.

البته همه این موارد تا حدود زیادی به تخصص متقاضی و کارفرمای مورد نظر و بستگی دارد. متقاضیان باید با ارسال رزومه کاری خود برای کارفرماهای مختلف در آلمان دعوت نامه کاری دریافت کنند تا بتوانند از این طریق وارد خاک آلمان شوند. ممکن است فردی در یک حوزه خاص تخصص بسیار زیادی داشته باشد و به همین دلیل کارفرما اعلام کند که مشکلی با سن یا عدم تسلط متقاضی به زبان آلمانی ندارد. به طور کلی شرایط عمومی مهاجرت کاری به آلمان را در جدول زیر مشاهده می کنید.

Column۱

محدودیت سنی زیر ۴۵ سال

سابقه کاری حداقل دو یا سه سال

مدرک تحصیلی ترجیحاً مرتبط با شغل مورد نظر

مدت زمان صدور ویزا حدود ۱ الی ۳ ماه

مراحل مهاجرت کاری به آلمان

یکی از مهم ترین شروط برای دریافت ویزای کاری کشور آلمان، داشتن دعوتنامه کاری از سوی یک کارفرما در این کشور است. بنابراین اگر علاقه مند به مهاجرت کاری به این کشور هستید در اولین قدم باید رزومه کاری خود را به شکلی صحیح نوشته و آن را برای کارفرما های مختلف ارسال کنید تا به این ترتیب بتوانید دعوت نامه کاری بگیرید. مراحل دریافت ویزای کار آلمان را در ادامه توضیح می دهیم.

مرحله اول:نوشتن رزومه و ارسال آن برای کارفرماهای مختلف در آلمان

مرحله دوم:دریافت دعوتنامه کاری و و جمع آوری مدارک لازم و ترجمه آنها برای ویزا

مرحله سوم:ارسال مدارک مورد نیاز برای سفارت آلمان و ثبت درخواست ویزای کاری

مرحله چهارم: صدور ویزا، مهاجرت به آلمان و مشغول به کار شدن

images_1686721720_648954b8b4e18.jpg

معرفی مشاغل مورد نیاز آلمان در سال ۲۰۲۳

قبل از این که تصمیم خود را برای مهاجرت کاری آلمان بگیرید یا شغل مورد نظر را انتخاب کنید، بهتر است نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان بیاندازید. همانطور که گفتیم آلمان یکی از قطب های اقتصادی دنیا است که در صنایع مختلف رشد بسیار خوبی داشته است؛ بنابراین مشاغلی که مرتبط با صنعت و اقتصاد باشند در این کشور رونق بسیار خوبی دارند.

از طرفی این کشور یکی از کشورهای پیشرو در عرصه بهداشت و درمان است؛ بنابراین پزشکان پرستاران و کادر درمان نیز می تواند آلمان را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود انتخاب کنند. در زیر برخی از حوزه های مورد نیاز آلمان در سال ۲۰۲۳ را قرارداده ایم:

  • پزشکان و پرستاران

  • ریاضیدان

  • مهندسان برق

  • تحلیلگر داده

  • مهندسان عمران

  • مهندسان مکانیک

  • تکنسین برق

  • دانشمندان

  • مهندسان فناوری اطلاعات

  • فنی کاران

سخن پایانی

با توجه به این که بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق کار هستند، کمک گرفتن از افراد با تجربه همچون وکیل مهاجرت به آلمان یک راه هوشمندانه برای طی کردن مراحل مهاجرت دریافت ویزا می باشد. به این ترتیب شما از بروز خطا و اشتباه در مراحل مهاجرتی و نقص در پرونده خود جلوگیری کرده و شانس دریافت ویزا را افزایش می دهید.

موسسه رویال مهاجرت یکی از بهترین موسسات فعال در زمینه مهاجرت به آلمان است که می تواند برترین وکلای مهاجرتی را در اختیار شما قرار دهد. شما می توانیم برای پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره دقیق و تخصصی با کارشناسان رویال مهاجرت تماس بگیرید.

کد خبر: ۲۲۵٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha