۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
راه‌اندازی نخستین رصدخانه بخش کشاورزی در گلستان
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان خبرداد؛

راه‌اندازی نخستین رصدخانه بخش کشاورزی در گلستان

گرگان- برزعلی، رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: برنامه ریزی شده تا در دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان، نخستین رصدخانه بخش کشاورزی کشور در این استان راه اندازی شود.

محمدبرزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار از راه اندازی نخستین رصدخانه بخش کشاورزی در گلستان خبرداد و اظهار کرد: این رصدخانه در سفرهای دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان، افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان از مزایای مهم راه اندازی رصد خانه بخش کشاورزی را روزآمد بودن داده های ماهواره برای فعالیت کشاورزی استان دانست و اضافه کرد: همچنین از طریق این تکنولوژی احتمال خسارت بهره برداران بسیار کمتر خواهد شد که این به رونق اقتصادی استان کمک شایانی می کند.

او ضمن یادآوری شرایط خشکسالی و بحران آب در سال های اخیر به ویژه امسال، گفت: مطابق سیاست این سازمان سطح کشت غرقابی برنج در استان طی یک برنامه زمان بندی شده باید کاهش یافته و به حدود ۱۴هزار هکتار در اراضی نسق دار رسانده شود.

برزعلی تاکید کرد: کشت برنج به شیوه خشکه‌کاری یا کاشت محصولات کم آب‌بر، بهترین جایگزین شالیکاری سنتی و غرقابی استان است.

وی اراضی زراعی نسق دار گلستان را ۱۵ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر متاسفانه کشاورزان علاوه بر این میزان، به طور میانگین سالانه در ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار از زمین های خود به روش سنتی - غرقابی، شالی کشت می‌کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان در خاتمه یادآور شد: با توجه به شرایط کم آبی استان نیاز است تا کشاورزان با سیاست های زراعی دولت همراه شوند تا درآینده مردم گلستان بیش از این تنش آبی را در این خطه نداشته باشند.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha