۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
 بهانه ای برای عدم ساماندهی بازار مسکن پذیرفتنی نیست

بهانه ای برای عدم ساماندهی بازار مسکن پذیرفتنی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر گوی و میدان مدیریت حوزه مسکن با دولت است چراکه مجلس حق مطلب را در حوزه مدیریت مسکن با تصویب سه قانون به جا آورد و به تکلیف خود عمل کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، با اشاره به تکمیل پازل مدیریت مسکن به نفع مردم در مجلس، با اتمام بررسی «طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی» و «قانون جهش تولید مسکن» و همچنین «مالیات بر خانه های خالی» که در گذشته به تصویب رسیده اند، گفت: در گذشته یکسری قوانین در تولید مسکن وجود داشت اما ما در حوزه ساماندهی اجاره بهای مسکن قوانینی نداشتیم که بتواند مباحث اجاره بها و شرایط اجاره بها مساکن را تعیین و به دولت اختیارات لازم را بدهد.

وی تاکید کرد: با این حال مجلس با در نظر گرفتن قانون جهش تولید مسکن، تلاش کرد تا قوانین در زمینه تولید مسکن را به روز کند. همچنین مجلس تلاش کرد تا در بحث کنترل خانه های خالی، قانون مالیات بر خانه های خالی را به سرانجام برساند و در انتها هم طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را به تصویب رساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تائید مصوبات مجلس در زمینه کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی از سوی شورای محترم نگهبان، پازل مدیریت مسکن به نفع مردم از سوی مجلس تکمیل می شود، بیان کرد: از این رو دولت با در نظر گرفتن این سه قانون، قوانین لازم در مدیریت حوزه مسکن را در اختیار دارد و کاملا در این بخش اختیارات قانونی داشته و می تواند این موضوع را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه دولت باید عنایت بیشتری به حوزه مسکن داشته باشد،ادامه داد: شورای عالی مسکن کشور و شورای مسکن استان ها با اختیارات تفویض شده به راحتی می توانند تصمیمات عملیاتی و میدانی را در این بخش بگیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی اگر دولت برای افزایش اختیارات خود نیاز به اصلاح قانون داشته باشد، مجلس حاضر هست تا این موارد را مدنظر قرار دهد، تاکید کرد: به اعتقاد بنده دولت دیگر در حوزه تقنینی و قانونی حوزه مسکن بهانه ای برای عدم مدیریت این بخش ندارد و باید به این بخش به ویژه تولید مسکن عنایت لازم را داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر گوی و میدان مدیریت حوزه مسکن در دست دولت است چراکه مجلس حق مطلب را در حوزه مدیریت مسکن با تصویب سه قانون به جا آورد و به تکلیف خود عمل کرده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha