۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
عدم تخصیص بودجه های مرتبط با آبخیزداری و لایروبی دلیل وقوع سیل‌های هر ساله
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

عدم تخصیص بودجه های مرتبط با آبخیزداری و لایروبی دلیل وقوع سیل‌های هر ساله

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به موضوع آبخیزداری و لایروبی، عدم تخصیص بودجه‌های مرتبط با آبخیزداری و لایروبی را دلیل وقوع سیل‌های هر ساله دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز محمدنژاد قاضی محله یکی از دلایل وقوع سیل‌های اخیر را عدم توجه مسئولان به آبخیزداری و لایروبی دانست و گفت: از آنجا که مسئله آبخیزداری در قوانین آمده و انجام این کار به دولت ابلاغ شده است و حتی بودجه خوبی برای این مهم در قانون بودجه سال جاری در نظر گرفته شده که حدود دو نیم برابر سال قبل است لذا کوتاهی مسئولان در انجام این مهم قابل قبول نیست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجموع برای آبخیزداری و لایروبی حدود 75 همت بودجه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: همچنین مطابق ظرفیت قانونی بند (ز) تبصره 8 قانون بودجه سال 1402 فرصت تهاتر ایجاد شده است، درواقع باوجود مجموع منابعی که دولت در لایحه‌‎های بودجه سال‌های گذشته برای ساماندهی موضوع آب و آبخیزداری ایجاد کرده اما این منابع چندان تخصیص پیدا نکرده‌اند و به‌یقین این عدم تخصیص در سال جاری نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: اگرچه تهاتر یک ظرفیت در اختیار دولت است اما از آن استفاده درستی نمی‎شود و به نظر می‌رسد سیلاب‌های اخیر و هر ساله که اتفاق می‌افتد به دلیل عدم بهسازی، بازبینی مجدد، کنترل، تعمیرات و مرمت تلاب‌ها و سردهنه‌های رودخانه‌ها است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با این اوصاف دولت باید قوانین مصوب مجلس را به درستی پیگیری و اجرایی کند تا جلوی خسارات هر ساله ناشی از سیل گرفته شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha