۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
سیطره جهانی دلار در حال فروپاشی است| چین ابرقدرت آینده اقتصاد جهانی خواهد بود
مدیرعامل دومین بانک بزرگ روسیه:

سیطره جهانی دلار در حال فروپاشی است| چین ابرقدرت آینده اقتصاد جهانی خواهد بود

مدیرعامل دومین بانک بزرگ روسیه اعلام کرد پایان دوران سیطره دلار با توجه به افزایش قدرت یوآن در بازارهای جهانی نزدیک بوده و تلاش های غرب برای به زانو درآوردن روسیه با شکست مواجه شده است.

به گزارش بازار؛ مدیرعامل دومین بانک بزرگ روسیه طی سخنانی اعلام کرد پایان دوران سیطره دلار با توجه به افزایش قدرت یوآن در بازارهای جهانی نزدیک بوده و تلاش های غرب برای به زانو در آوردن روسیه با شکست مواجه شده است.

«آندرئی کاستین» مدیرعامل بانک VTB روسیه همچنین تاکید کرد که اقتصاد جهانی در معرض تغییرات بزرگ قرار داشته و در نظم جدید، چین ابر قدرت اقتصادی جهان پا به عرصه خواهد گذاشت.

وی همچنین گفت که تحریم های وضع شده اقتصادی علیه روسیه جنگ سرد نبوده و به یک جنگ گرم تبدیل شده که بسیار خطرناک تر از جنگ سرد خواهد بود.

کاستین در خصوص دارایی های مسدود شده روسیه در کشورهای دیگر نیز تاکید کرد که بازنده این زمین، نه روسیه بلکه ایالات متحده خواهد بود که میلیاردها دلار دارایی کشورهای دیگر در حال خروج از سیستم بانکی این کشور هستند.

این بانکدار بزرگ روسی افزود: تاریخ طولانی سیطره دلار در حال به پایان رسیدن است. اکنون وقت آن رسیده که چین محدودیت های مالی (وضع شده علیه روسیه) را بردارد. چینی ها به خوبی متوجه این موضوع شده اند که تا زمانی که یوآن به یک ارز قابل مبادله در سطح جهانی تبدیل نشود، آنها نخواهند توانست به ابر قدرتی اقتصادی جهان برسند.

این سخنان کاستین در حالی مطرح می شوند که هلدینگ بانکی بزرگ جی پی مورگان نیز در گزارش این ماه خود تاکید کرده است که فرآیند دلار زدایی در حال تغییر ماهیت اقتصاد جهانی است.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha