۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
خط ریلی خرمشهر فرصتی برای ترانزیت به غرب آسیا و اروپا است
فرماندار خرمشهر در گفتگو با بازار:

خط ریلی خرمشهر فرصتی برای ترانزیت به غرب آسیا و اروپا است

خرمشهر- فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با اتصال به شبکه ریلی عراق امکان بی بدیلی در صادرات کالاهای ایرانی و همچنین ترانزیت کالاها به کشورهای غربی آسیا و حتی اروپا ایجاد خواهد کرد.

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار اظهار کرد:  پایداری قوانین و بخشنامه ها عامل مهمی در حرکت و پویائی فعالیت های اقتصادی است و تغییرات مداوم در آن سبب کندی و رخوت فعالیت های بخش خصوصی خواهد بود.

وی افزود: در حد اختیارات خویش تمام  تلاش خود را انجام خواهم داد تا حتی اگر نتوانیم مساعدت لازم در پویائی اقتصادی خرمشهر را به بخش خصوصی ارائه نمائیم، حداقل مانع تراشی نکرده و در مسیر حرکت آنها خللی ایجاد نکنیم.

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به توان و استعدادهای ذاتی شهرستان خرمشهر در امور بازرگانی، کشاورزی و صنعتی تاکید کرد: خرمشهر از نظر ظرفیت های اقتصادی و زیر ساخت های لازم، موقعیتی کم نظیر در کشور دارد و باید از این فرصت به شکل بهینه استفاده کرده و تا حد ممکن ظرفیت ها را به کار بگیریم.

حیدری ادامه داد: با خط ریلی خرمشهر امکان اتصال به شبکه ریلی عراق و صادرات کالاهای ایرانی و همچنین ترانزیت کالاها به کشورهای غربی آسیا و حتی اروپا ایجاد خواهد کرد.

وی وجود راه های ترانزیتی متنوع و گوناگون و همچنین امکان استفاده از بستر بی نظیر خرمشهر در امور اقتصادی را یک فرصت ویژه برشمرد و گفت: فرهنگ تجارت در این شهرستان از سال ها پیش جریان داشته و با پیشینه ی بی نظیر آن در ایران باید تلاش کافی در احیا و تقویت این فرهنگ را در دستور کار تمامی دستگاه های اجرایی بوجود آورد تا با همراهی با بخش خصوصی رونق اقتصادی را به این نقطه کشور بازگرداند.

کد خبر: ۲٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha