۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
تولید مرغ تا نیمه تیرماه به مازاد می‌رسد
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

تولید مرغ تا نیمه تیرماه به مازاد می‌رسد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به واردات تخم مرغ نطفه دار و جوجه ریزی انجام شده تا ۱۵ تیرماه بازار مرغ به مازاد تولید می‌رسد.

به گزارش بازار، سید محمد آقامیری سرپرست وزارت جهادکشاورزی با یان اینکه برای تولید جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار محدودیت داریم، افزود: بنا به درخواست بخش خصوصی مبنی بر واردات ۱۰ میلیون تخم مرغ نطفه دار برای تامین مرغ مورد نیاز تولیدکننده‌ها این وزارت خانه با این درخوایت موافقت و تاکنون ۵ میلیون تخم مرغ نطفه دار وارد کشور شده و در دستگاه‌های جوجه کشی خوابانده شده است که جوجه‌های حاصله برای سالن‌های تولیدکننده دارای دستگاه‌های جوجه ریزی استحصال می‌شود.

او گفت: در خرداد ۱۸۵ هزار تن مرغ تولید شده که نسبت به نیاز بازار ۵ هزار تن مازاد داریم. در تیر ماه ۱۹۳ هزار تن، مرداد ۱۹۵ هزار تن و شهریورماه هم ۲۰۰ هزار تن تولید داریم.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: از فردا دوشنبه شرکت‌های توزیع و قطعه بندی کننده مرغ را بیشتر از ۶۸ هزار تومان از تولیدکننده‌ها خریداری نمی‌کنند.

آقامیری گفت: اولویت نخست بازار داخلی و تامین نیاز مردم است و در صورت وجود مازاد تولید برنامه ریزی برای ذخیره سازی و صادرات انجام شده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha