۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
صف‌کشی شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت بسته حمایتی دولت/ برقراری پروازها به ۳ کشور اروپایی
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با بازار خبر داد

صف‌کشی شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت بسته حمایتی دولت/ برقراری پروازها به ۳ کشور اروپایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز معرفی شرکت‌های هواپیمایی به بانک‌های عامل برای دریافت بسته حمایتی دولت خبر داد و گفت: پروازهای خارجی به ۳ کشور اروپایی برقرار است و سایر پروازها منوط به اعلام عادی شدن وضعیت از سوی آن کشورها است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شیوع ویروس کرونا در ماه های گذشته موجب کاهش سفرها و خسارت های مالی بالایی به شرکتهای هواپیمایی شد. وقوع این چنین رخدادی باعث شد تا حتی برخی ایرلاین ها در پرداخت دستمزدهای کارکنان خود به مشکل خورده و برخی شرکتهای هواپیمایی مجبور به تعطیلی کامل پروازهای خود شوند. در ابتدای سال جاری دولت مصوب کرد تا در قالب یک بسته حمایتی ۸ هزار میلیارد تومانی از شرکتهای حمل و نقل مسافری آسیب دیده از کرونا حمایت کند. سهم شرکتهای هواپیمایی و ایرلاین ها از این بسته حمایتی ۸ هزار میلیارد تومانی بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان است. هر چند تخصیص این رقم به شرکتها در صورت عدم تعدیل نیروهای خود در سه ماه اخیر و طبق فهرست بیمه نامه بهمن ۹۸ است.

گزارشها حاکی از این است که اگر چه شرکتهای هواپیمایی اقدام به تعدیل نیرو نکردند اما تاخیر در پرداخت دستمزدها بسیار برای کارکنان دشوار و سخت شده است. به همین منظور شرکت های هواپیمایی بابت دریافت تسهیلات حمایتی از دو روز پیش اقدام ثبت تقاضای خود در سامانه کارا کرده اند.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه روند پروازها با رفع محدودیت ها بهتر شده است اما هنوز تا عادی شدن روند پروازها زمان زیادی در پیش داریم گفت: روند پروازها رو به افزایش گذاشته است اما به هر حال تا رفع کامل محدودیت ها زمان زیادی خواهیم داشت. اما باید تاکید کنیم که هر گونه پروازی منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا است.

 جعغرزاده خاطر نشان کرد: نکته ای که حائز اهمیت است این است که اگر پروازها با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی همراه باشد محدودیت های قبلی بازخواهد گشت. سازمان هواپیمایی کشوری تلاش دارد تا با رعایت و اجرای کامل پروتکل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا محیطی امن و سالم را برای مسافران ایجاد کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که آیا معرفی شرکتهای هواپیمایی برای دریافت بسته حمایتی به بانک های عامل  آغاز شده است گفت: عملیات ثبت تقاضا برای استفاده از تسهیلات و بسته حمایتی دولت از سوی شرکتهای هواپیمایی با ورود به "سامانه کارا" آغاز شده است و قطعا با بررسی این درخواست ها کمک ها و تسهیلات به این شرکتها پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار است از سوی دولت ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای حمل و نقل هوایی زیان دیده از کرونا پرداخت شود بنابراین این شرکتها با ثبت تقاضای خود و میزان خسارتها پس از بررسی های لازم این تسهیلات پرداخت خواهد شد. پس هر زمان که بررسی ها انجام شد و مراحل آن طی شد شرکتهای هواپیمایی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

برقراری پروازها به ۳ کشور اروپایی
جعفرزاده در پاسخ به این پرسش که آیا پروازهای خارجی آغاز شده است یا خیر؟ گفت: در خصوص اینکه پروازهای خارجی برقرار شود بستگی به اعلام وضعیت عادی و سفید کشورهای مقصد است بنابراین اگر کشورهای مقصد اعلام کنند که وضعیت عادی شده و کشورها می توانند پروازهای خود را به این کشور با رعایت کامل پروتکل ها آغاز کنند پروازها به این کشورها برقرار خواهد شد. پس پروازها و هر گونه افزایش پروازها منوط به رفع محدویت ها و آزاد شدن مرزهای آن کشورها است.

پرواز به سه مقصد پاریس، لندن و آمستردام در حال حاضر برقرار است. پس هر گونه افزایش پرواز به سایر کشورها منوط به رفع محدویت ها و وضعیت کنترل ویروس کرونا در آن کشورها دارد

سخنگوی سارمان هواپیمایی کشوری ادامه داد:در حال حاضر هر گونه پروازی به هر کشوری بستگی به وضعیت کنترل ویروس کرونا در آن کشورها دارد اما آنچه که فعلا مشخص است و پروازها به آن کشورها در حال انجام است سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و هلند فرودگاههای خود را بازگشایی کرده اند، بنابراین

پرواز به سه مقصد پاریس، لندن و آمستردام در حال حاضر برقرار است. پس هر گونه افزایش پرواز به سایر کشورها منوط به رفع محدویت ها و وضعیت کنترل ویروس کرونا در آن کشورها دارد.

کد خبر: ۲۲٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha