۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
دولت باید هرچه سریع‌تر کالا برگ الکترونیکی را احیا کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت باید هرچه سریع‌تر کالا برگ الکترونیکی را احیا کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس احیا کالابرگ الکترونیکی را یکی از راه‌حل‌های کاربردی برای کمک به خانوارها جهت عبور از شرایط سخت اقتصادی کنونی دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد علی پور با اشاره به اخباری مبنی بر کم شدن سرانه مصرف مرغ هر خانوار به میزان ۶ کیلو در ماه، گفت: اگرچه مجلس با حذف ارز ترجیحی موافقت کرد اما قرار بود به‌منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، دولت کالابرگ الکترونیکی توزیع کند اما دولت به قانون مجلس به درستی عمل نکرد.

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطع به یکباره یارانه نهاده‌های دامی منجر به افزایش قابل‌ملاحظه قیمت گوشت سفید و قرمز افزایش شد و این موضوع کاهش مصرف مردم و در نهایت کم شدن سرانه مصرف پروتئین در کشور را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه طی یک ماه اخیر نیز به دلیل اختلالات ایجاد شده در جوجه‌ریزی قیمت مرغ بار دیگر افزایش داشته است، افزود: متاسفانه تنزل سرانه مصرف مرغ هر خانوار به میزان ۶ کیلو در ماه، سلامت و تغذیه خانواده‌ها را تحت شعاع قرار داده است.

علی پور احیا کالابرگ الکترونیکی را یکی از راه‌حل‌های کاربردی برای کمک به خانوارها جهت عبور از شرایط سخت کنونی دانست و گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر در این رابطه اراده کند تا مردم بتوانند اقلام اساسی خود را کمی راحت‌تر تهیه کنند چراکه با ادامه این روند تعذیه و سلامت قشر قابل ملاحظه‌ای از جامعه در خطر خواهد افتاد.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تداوم بی‌برنامه‌گی و عدم نظارت بازار سبب گلایه مردم شده و این امر معیشت و سفره اقشار کم درآمد جامعه را با مشکل مواجه کرده است لذا دولت باید هرچه سریع‌تر بازار را مدیریت کند.

کد خبر: ۲۲۵٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha