۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
تدوین طرح تولید ۱۰ میلیون نهال جنگلی توسط زنان روستایی و عشایری

تدوین طرح تولید ۱۰ میلیون نهال جنگلی توسط زنان روستایی و عشایری

این طرح با هدف نقش‌آفرینی زنان در حفاظت از زمین و منابع طبیعی در راستای مشارکت آنان در کاشت یک میلیارد درخت و همچنین اشتغالزایی از سوی این دفتر تهیه شده است.

به گزارش بازار، طرح تولید ۱۰ میلیون اصله نهال جنگلی توسط زنان روستایی و عشایری طی نیمه دوم امسال در ۱۰ استان کشور تدوین و برای تایید و بازبینی به دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارسال شده است.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارتخانه گفت: در قالب این طرح، زنان روستایی و عشایری آموزش‌های مهارتی و تخصصی برای تولید نهال‌های جنگلی را خواهند دید، ضمن آن که نهاده‌ها و ادوات اولیه برای تولید نهال‌های جنگلی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مریم طهماسبی گفت: در قالب این طرح پیش‌بینی کردیم نهال‌های تولید شده توسط زنان روستایی و عشایری توسط بخش خصوصی یا دولتی که متولی کاشت هستند، خریداری و در عرصه‌های مورد نظر کشت شود.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مشورتی که با مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام داده‌ایم، قرار شده روی تولید گونه‌های جنگلی و بومی، مقاوم به کم‌آبی، سریع‌الرشد و سازگار با مناطق کار شود.

وی با بیان این که این طرح توان‌افزایی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری، یکم خرداد امسال برای بازبینی و موافقت نهایی به دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارسال شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح با تایید معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نیمه دوم سال آغاز می‌شود.

طهماسبی اعتبار مورد نیاز این طرح برای آموزش‌های مهارتی زنان روستایی و عشایری و تامین نهاده‌های و ادوات اولیه تولید و کاشت نهال‌های جنگلی را حدود ۱.۹ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

وی گفت: طرح تولید ۱۰ میلیون اصله نهال جنگلی در صورت تایید نهایی در ۱۰ استان کشور شامل آذربایجان غربی، بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، گیلان، یزد و هرمزگان و گلستان اجرا می‌شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha